woensdag 2 maart 2016

Toch gelukt: eerste aflossing een feit

Ik dacht dat het voorlopig nog niet ging lukken, die eerste aflossing. Maar opeens vond ik weer 100 Euro. Feitelijk was ik die niet kwijt geraakt, maar ik had er al een tijdje niet aan gedacht. Het was namelijk een briefje van 100, wat ik gekregen had toen ik iets verkocht. Alleen, briefjes van 100 Euro kun je niet zo makkelijk uitgeven. Zelfs niet als je voor 100 Euro boodschappen doet. (Hoe krom eigenlijk)
Dus dat briefje lag te wachten tot ik naar mijn huisbank kon gaan om het in te wisselen of te storten. Ik kwam het briefje weer tegen en ging die dag toch even wat shoppen, dus kon het mooi meenemen naar de bank in de buurt.
In een automaat kon je het zo laten storten op je bankpas. Je mag blijkbaar 6 stortingen per jaar doen, als particulier, zonder dat daar kosten aan verbonden zijn. Mooi!
Diezelfde dag was de 100 Euro bijgeboekt en konden we dus 1000 Euro aflossing overmaken. Wat een mooi moment. Het geeft echt een goed gevoel om je hypotheekschuld in een klap te zien zakken met 1000 Euro. Ook als je het nieuwe overzicht voor je maandlasten krijgt zie je meteen een paar Euro's minder. Natuurlijk niet schokkend veel lager, maar wel de komende 20 jaar een paar Euro per maand lager.

Minder afhankelijk van de bank, en lagere maandlasten. Daar doen we het voor.
Heb jij al een eerste aflossing kunnen doen?

4 opmerkingen:

  1. Mooi hoor. En lekker om die aflossing te kunnen doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Fijn om weer een stap dichterbij het doel te komen. Goed bezig! Alleen heb ik dat nou nooit dat ik een briefje van 100 euro 'vergeet' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan! En je moet naar de Lange termijn kijken als het gaat om besparen. Per maand lijkt de besparing tegen te vallen, tot je het over de gehele looptijd berekenend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeleiciteerd met je aflossing en extra leuk dat het voor jouw een verrassing was :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!