maandag 28 maart 2016

Schoolspullen kleuters

Iedereen die kleine kinderen op de basisschool heeft weet dat er extra kosten bij komen kijken. Broodtrommels raken wel eens kwijt, flesjes gaan kapot of handschoenen raken (ALTIJD) kwijt. Dan heb je nog zo'n rugtasje wat het grove geweld van een basisschool moet zien te overleven, en dat gaat lang niet altijd goed.

Mijn zoon van 4 zit al sinds 2,5 jaar op de peuterspeelzaal. In die jaren tot en met nu heeft hij al twee rugtasjes versleten. De derde begint nu (sinds december in gebruik) zo hard te slijten dat die het vast ook niet tot einde schooljaar redt.
Dochter van 6 is nu aan haar 4e rugtasje bezig sinds de peuterspeelzaal. Pff ik vind het nogal wat. Het lijkt niet echt uit te maken of je een duurdere (15 Euro) koopt bij bijvoorbeeld Hema of een 'El Cheapo' bij de action of zeeman (4-7 Euro). Hoewel die van de Hema het misschien wel een jaar heeft gered...


Ik kocht vanmorgen dus weer snel een goedkoop rugzakje bij de Zeeman, om de kapotte van dochterlief te vervangen. Maar eenmaal thuis bedacht ik me dat ik het eigenlijk zat was. Goedkope rugtassen die niet lang meegaan. Slecht voor de portemonnee, voor het milieu en ook niet handig voor mijn tijd. Want ik moet steeds op zoek naar een vervangend exemplaar.

Dus tijd voor een nieuwe tactiek. Deze goedkope breng ik terug en ik koop een goed exemplaar. Online aan het zoeken geslagen naar een katoenen versie. Meteen een voor zoon en een voor dochter gehaald. Nu hoop ik dat het helpt en we de komende jaren vooruit kunnen.
Ik laat je weten hoe ze bevallen!

Waar haal jij tassen voor je kinderen? Hoeveel hebben zij er al versleten? Of jij?

2 opmerkingen:

  1. Hier ook al vele tassen versleten. Nu had ik mij eigenlijk voorgenomen om een eastpak voor dl te kopen, maar ze zag een leuker exemplaar van v&d eigen merk. Hij was 20 euro maar bij de kassa was hij uiteindelijk maar 7 euro. Ze gebruikt hem inmiddels een half schooljaar en hij is al in meerdere keren in de was geweest en hij blijft perfect.

    Mijn eigen eastpak heb ik al vanaf de tweede klas van de middelbare school... Hij is inmiddels 16 jaar oud en echt nog prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beide kinderen hebben en tas van oma gekregen, die oma zelf genaaid heeft, een heel simpel model met trek koordje en een plaatje naar keuze wat oma er met stofjes zelf op heeft gemaakt. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben want ze gaan al jaren mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!