woensdag 27 juli 2016

Marktplaats is voer voor blogs

Afgelopen week maakte ik weer een rare actie mee, dankzij marktplaats. Ik schreef over de vreemde opmerkingen die je soms krijgt na aanleiding van je advertentie al eens de blog 'gekke vragen over je advertentie'. Deze actie was er ook eentje om niet te vergeten.

Iemand wilde van mij een jurkje kopen. 13,65 Euro incl verzendkosten. Prima, ben ik er weer vanaf. Dus zij maakt het over. Belt me even later in paniek op dat ze het verkeerde bedrag heeft overgemaakt. Via de bankieren-app had ze het overgemaakt, en daar wordt er blijkbaar niet standaard een komma in het bedrag gezet. Zij had dus zojuist 1365 Euro naar een vreemde overgemaakt!
(dus check extra goed je bedrag als je het in de app overmaakt)

Logisch dat ze in paniek was. Uiteraard ben ik een hele nette dame, en maakte het geld weer terug naar haar over, zodra het op mijn rekening stond. Maar ze zat 'm behoorlijk te knijpen. Uiteindelijk zei ze dat ik maar 10 Euro extra van het bedrag moest afhalen zodat ik een bloemetje voor mezelf kon kopen. Zo blij was ze dat ze het bedrag weer terugkreeg. Beleefd geweigerd, maar ze stond erop. Anders ging ze zelf een bloemist bellen.

Nou ik stop die 10 Euro extra wel in onze spaarrekening. Totaal toch weer 20 Euro voor de aflossing zo.

Heb jij zoiets wel eens gehad? Zelf verkeerd overgemaakt of verkeerd ontvangen van iemand? Ik ben benieuwd!

3 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je dan schrikt! Fijn dat je het gewoon netjes hebt opgelost. Ik snap wel dat dat haar dan een tientje waard is! En als ze zo aandringt, voor jou een mooie meevaller :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig nooit zoiets meegemaakt *klopt op hout*
    Fijn hoe jullie het opgelost hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zo eerlijk bent en het een positieve ervaring is geworden! :D En heerlijk, inderdaad, lekker weer €20,- op je aflosrekening!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!