dinsdag 19 januari 2016

Waterverbruik

We mochten weer onze waterstand doorgeven. Gelukkig kregen we dit keer meteen te zien hoeveel ons verbruik was. Omgerekend verbruikten we 99 m3 in een heel jaar. Met een gezin van twee volwassenen en drie kinderen vond ik dat geen slechte score. (gevoelsmatig in elk geval) Toch eens kijken hoe dat in de rest van Nederland is.

Volgens het Nibud verbruikt een gezin met vijf personen gemiddeld 194 m3. Wow, daar zitten wij mooi onder!
Ik denk dat er wel een kanttekening bij geplaatst moet worden. Want een gezin met drie tieners zal vast heel wat meer verbruiken dan een gezin met drie kleine kinderen. Tenminste... tienermeiden douchen erg vaak, is mijn ervaring. Tienerjongens douchen dan weer minimaal. Ik reken erop dat ons verbruik nog wel zal toenemen de komende jaren, om die reden. Misschien moet er dan een zandloper komen, of alarm om de douchetijden in te perken.

Als jij ook eens wilt kijken hoe jouw energie of waterverbruik is in vergelijking met anderen. Check deze link:
http://www.nibud.nl/consumenten/energie-en-water/

Hoe was/is dat bij jullie thuis? Wordt er op het waterverbruik gelet, bijvoorbeeld met douchen? Hoe dan?

8 opmerkingen:

  1. Dat is heel netjes.. Jullie hebben net iets meer verbruik dan een gemiddeld 2 persoons huishouden.. Zie mijn blog: http://hypotheekweg.blogspot.nl/2016/01/gemiddeld-waterverbruik.html :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had dit jaar veel te veel verbruikt, maar dat kwam door een doorlopend toilet. Die heb ik nu dichtgedraaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens mij rond de 90 m3 per jaar :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is weinig! Jullie zijn met 4 toch?

      Verwijderen
    2. ja idd.. douchen ook niet dagelijks, kids vaak samen in bad en op vrijdag gaan ze bij oma ;) als we douchen, vaak wel lang en kids vaak in bad ipv douchen.. maar blijkbaar toch nog "zuinig" met water ;)

      Verwijderen
  4. Wij moesten ook vandaag opnemen
    89 kuub met 3 volwassenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!