donderdag 21 januari 2016

Eind nota energielevering

Afgelopen jaar ben ik overgestapt. Ik was ruim op tijd, en de nieuwe energieleverancier stuurde mij mooie mails en brieven met de verzekering dat alles snel geregeld zou worden. Uiteindelijk heb ik zelfs nog een keer gebeld omdat het maar niet opschoot.

Helaas pindakaas, door enkele foutjes in hun systeem duurde het 20 dagen langer dan gepland. In die tijd was mijn contract bij de vorige energieleverancier dus afgelopen, en gingen de tarieven mooi omhoog. Wel een beetje balen, want nu heb ik zeker enkele euro's extra moeten betalen. Ik denk tussen de 6-10 Euro voor een periode van 20 dagen. Totaal moet ik 46 Euro bijbetalen over de afgelopen twee maanden. De jaarnota van oktober leverde me juist bijna 400 Euro op, dus al met al hoef ik niet te klagen. Toch is het wel een beetje jammer.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat het niet zo vlekkeloos ging. Ik stap haast elk jaar over, zonder problemen. Dit keer dus met een paar hobbels. Gelukkig is het nu geregeld en is mijn nieuwe maandbedrag zoveel lager dat het me zeker wel wat oplevert.

De volgende keer probeer ik iets eerder over te stappen om dit soort extra kosten te voorkomen. En misschien nog iets dichter er bovenop zitten, als het niet goed lijkt te gaan.

Heb jij slechte ervaringen met overstappen?

1 opmerking:

  1. Erg vervelend als de overstap niet gaat zoals gepland. Het is in principe enkel een administratieve handeling.

    Ook wij hadden dit jaar, voor het eerst, een vertraging in de overstap van exact één maand. Zo moesten wij een maand variabel tarief betalen. Daar word je niet vrolijk van. Je leest er meer over in ons blog

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!