dinsdag 12 januari 2016

Toeslagen stopzetten

Al een paar jaar kregen wij kindgebonden budget. Ik heb nooit helemaal begrepen waarom we het kregen, maar blijkbaar vielen we tussen een paar regelingen in, en kregen we het. Het was niet enorm veel, ongeveer 20 Euro per maand maar toch. Mooi meegenomen.

Halverwege 2015 kreeg ik opeens bericht dat ik de volledige toeslag moest terugbetalen over 2014. Jammer natuurlijk, maar dat braaf gedaan. Dit zorgde er niet voor dat de toeslag over 2015 werd stopgezet. Omdat ik dat nog steeds kreeg ben ik daarmee aan de slag gegaan, en heb ik die stop laten zetten, om te voorkomen dat ik het jaar erna weer een verrassing zou krijgen. Op dat moment moest ik al een redelijk bedragje terugbetalen, en zou ik de rest van het jaar niets meer krijgen. Oké, dat snap ik.

Wat schetst mijn verbazing? Eind 2015 krijg ik opeens weer kindgebonden budget op mijn rekening gestort. 25 Euro ditmaal. Ik snap er niks van. Hoe vaak moet je zoiets stopzetten voordat het ook werkelijk stopt?

We hebben pas onze toeslagen weer aangepast, dus ik hoop dat het zichzelf nog corrigeert de komende maand. Zo niet, dan zal ik het nog een keertje stop zetten.

Heb jij wel eens moeite met het ontvangen van toeslagen, of juist het stopzetten? Merk je dat er fouten worden gemaakt?

1 opmerking:

  1. Ik heb doordat ik elk jaar terug moest betalen het ook stop laten zetten. Dit ging prima.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!