donderdag 30 juni 2016

Ruimer gaan leven dankzij baan?

Op dit moment leven wij puur op 1 salaris. Hoe gaan we dat doen als ik ook werk? Rianter leven, vaker uit eten, meer kleding kopen of duurdere spullen aanschaffen? Ik hoop het niet!

Onze planning is om eigenlijk hetzelfde te blijven leven, met als enig verschil dat ik ook iemand aanneem om mijn huis 2x per maand schoon te maken.

De netto inkomsten die ik krijg- min de schoonmaakster, min de nettokosten voor kinderopvang, min extra giften- zullen wij overmaken naar de spaarrekening. Hierdoor kunnen we wat harder gaan sparen voor aflossingen op onze hypotheek, en voor ons volgende spaarproject: de keuken en/of auto.
Omdat ik bij een non profit organisatie ga werken, is mijn salaris een stuk lager dan mijn laatstverdiende salaris (helaas natuurlijk) maar dat vind ik ook begrijpelijk. Ik houd er niet zo van als er topsalarissen worden uitgedeeld terwijl je bij een welzijnsorganisatie werkt.

Blijven (be)sparen en op ons budget letten zal dus gewoon hetzelfde blijven als nu.

Op hoeveel salarissen leef jij eigenlijk? Is er een verschuiving geweest als er sprake is van een ander salaris of een salarisverhoging?

1 opmerking:

  1. Ik leef alleen op mijn eigen salaris. En als we straks gaan samenwonen, is dat niet veel anders, denk ik. We houden dan beiden meer over, maar we kunnen nog steeds zelf onze broek ophouden. In theorie leven we dan overigens denk ik op één salaris, want we kunnen dan alles betalen van 1 salaris.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!