donderdag 23 juni 2016

Klusjes bedenken

Bij ons in huis bedenk ik vaak de klusjes die nog gedaan moeten worden. Plankje hier, knopje daar, fietsbandje fixen etc.
Mijn man hoorde van een collega, dat die daar ook last van had. Van zo'n vrouw die tijd heeft om klusjes te bedenken in huis. Die tijd genoeg doorbrengt in huis, om zich te irriteren aan bepaalde zaken die 'niet handig/lelijk/onaf zijn'. Lastig, zo'n vrouw...
De oplossing van die collega was dus om zijn vrouw enorm aan te moedigen om te gaan werken. Na een tijdje deed ze dat. Sindsdien hoefde hij veel minder te klussen. Blije man dus!

Mijn man haalde daar denk ik stiekem wat inspiratie uit. Hij hoopt dat mijn klusjesdrang ook afneemt als ik aan het werk ben. Hij houdt namelijk niet van klussen. Zelfs niet van een plankje of een schilderijtje ophangen.
Al is het bij ons andersom. Ik wil graag aan het werk. Wat hem betreft mag ik thuisblijven. Zolang ik maar geen klusjes voor hem bedenk!

Hoe is bij jullie de bedenk-uitvoer-verdeling?

1 opmerking:

  1. Wij hoeven er niet over na te denken overal waar ik kijk liggen nog klussen, nou ja hele verbouwingen en projecten. Manlief klust gelukkig graag. Hij vraag elke maand aan mij, hoeveel geld hebben we deze maand te besteden aan klussen en dan kiest hij een klus(je) en pakt dat aan. Soms moeten we een paar maanden sparen voor grotere klussen en dan doet hij tussen door wat klussen die geen/ weinig geld kosten. Zo spaarde we zeer recent voor de renovatie van onze gevel. Terwijl manlief ook onder het huis, in de kruipruimte druk was alle puin verzamelen en afvoeren, dat afvoeren is een verhaal apart op het moment liggen er dus zown 60! Zakken vol puin in mijn voortuin.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!