vrijdag 2 december 2016

Meer over zorgverzekeringen

Ik schreef gister dat het er allemaal niet zo positief uitzag qua zorgverzekering en de kosten. Alle prijzen flink omhoog en nog maar weinig winst te behalen.

Nu informeerde ik eens bij man of hij ook een collectief heeft via zijn werk. Dat bleek zo te zijn. Dit hebben we ooit eerder gebruikt, maar bleek voor ons niet meer voordelig dus we hebben dat al een paar jaar niet meer gedaan.

Komend jaar krijgt mijn man 70 Euro extra van zijn werkgever als bijdrage in de kosten, als hij een aanvullende verzekering afsluit. Laat dat nou net ons plan zijn. Dus hoewel de verzekering slechts iets goedkoper is dan andere verzekeraars, inclusief collectieve korting, levert het dus wel de extra bijdrage van de zaak op.

Voor mijzelf is het ook gunstig om me daarbij aan te sluiten, omdat de korting ook voor mij geldt. Alleen die 70 Euro is eenmalig. Dus we gaan dit jaar lekker als gezin met z'n allen bij dezelfde zorgverzekeraar.
Gezellig toch?!

Blijkbaar loont het dus wel om na te vragen bij jouw werkgever wat de regels zijn, en of ze misschien een extra bijdrage leveren als je kiest voor een verzekering bij hun collectief.

Doet jouw werkgever dat ook?

6 opmerkingen:

  1. we zijn nu via mans werk collectief verzekerd bij cz, betalen nu voor ons gezin 149 per maand.. man heeft toevallig deze week gezocht. volgend jaar zouden we 163 per maand gaan betalen. bij zilveren kruid 143 oid. dus we zijn overgestapt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we zijn nu via mans werk collectief verzekerd bij cz, betalen nu voor ons gezin 149 per maand.. man heeft toevallig deze week gezocht. volgend jaar zouden we 163 per maand gaan betalen. bij zilveren kruid 143 oid. dus we zijn overgestapt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De werkgever van manlief zit bij de zilverenkruis. Hier hebben wij een hoop gedoe mee gehad zelfs de logopedie van zoontje werd niet vergoed. Dus daar zie je ons nooit meer! Wij zijn nu. Collectief verzekerd via een website we betalen wel een hoop voor de verzekering vergeleken met andere. Als gezin dit jaar 289 euro per maand, toch 22 euro korting door het collectief per maand. Daar zijn we uiteraard blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom kreeg je logopedie niet vergoed? Ik heb zelf ook logo voor een van m'n kinderen dus dat is wel goed om even naar te kijken.

      Verwijderen
    2. Ik ben ook via mijn werkgever collectief verzekerd bij het Zilveren Kruis. Ook onze zoon heeft langere tijd logopedie gehad en werd zonder enige vraag gewoon vergoed.

      Verwijderen
    3. Ik heb ze gebeld en ze vergoeden gewoon de huidige logopedist vanuit de basisverzekering voor mijn kind.
      Was jullie logopedist zonder contract? @amandjuh88

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!