dinsdag 16 februari 2016

Wat is jouw reden om af te lossen?

De ING heeft elke dag een 'vraag van d'r dag'. Op 14 februari was die vraag: Wat vindt u de belangrijkste reden om hypotheekschuld af te lossen?

- De lage rente op spaargeld
- Lagere maandlasten
- Minder schuld
- Geen mening

Ik moest er even over nadenken. Alle redenen spelen wel mee voor mij. Ik twijfelde uiteindelijk tussen minder schuld en lagere maandlasten. Ik koos voor de lagere maandlasten. Omdat lage maandlasten mij een gevoel van vrijheid geven.

Op het moment dat ik stemde hadden 15528 mensen gestemd, en dit waren de uitkomsten:
- De lage rente op spaargeld 17%
- Lagere maandlasten 32%
- Minder schuld 28%
- Geen mening 23%

Wat zou jij invullen? En in welk geval zou jij 'geen mening' invullen?














3 opmerkingen:

  1. Lagere maandlasten zijn een gevolg van een lagere schuld :) Ik zou voor lagere schuld (of straks hopelijk helemaal geen schuld) kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Minder schuld en daardoor dus lagere maandlasten. Oftewel; minder afhankelijk zijn van banken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit mij aan bij de vorige reacties. Minder schuld dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!