zondag 14 februari 2016

Valentijn eh waarom eigenlijk?

Het verhaal achter Valentijn vind ik persoonlijk heel vaag. Er zijn allerlei opties te vinden op wiki over wat het zou kunnen zijn. Een heidens vruchtbaarheidsfeest, een feest waarbij ongehuwde vrouwen aan ongehuwde mannen werden gekoppeld via het lot, of sint Valentijn die (voordat hij stierf) een kaartje aan de dochter van de cipier gaf met daarop 'liefs van jouw valentijn'. Juist, mogelijkheden genoeg.

Van vroeger herinner ik me wel dat ik het spannend vond of ik misschien een kaartje van iemand zou krijgen. Een aantal jaar geleden was Valentijn nog wel meer dan nu de dag van de 'geheime liefde'.
Dat gebeurde nooit, tenminste niet van een jongen. Volgens mij vinden jongens kaarten sturen met Valentijn namelijk stom!
Vriendinnen stuurden juist heel vaak kaartjes met Valentijn, en dat was ook heel leuk natuurlijk. Kaartjes krijgen is altijd leuk :)

De laatste jaren is het absoluut een commercieel gebeuren waarbij je je geliefde in het zonnetje moet zetten. Zelfs als je al jaren getrouwd bent. Beetje vreemd eigenlijk. Maar mocht je de rest van het jaar vergeten om je geliefde te waarderen, dan kan het in elk geval- zonder gene- vandaag. Ga lekker uit eten, of doe het liever nog volgende week, want dan zijn de menukaarten weer normaal. En misschien proberen om komend jaar je geliefde nog wat vaker je liefde te betonen, want dat is beter voor je relatie.

Doe jij wat speciaals voor je geliefde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!