vrijdag 5 februari 2016

Hypotheekaflossing verwerkt en 1 doel behaald

De hypotheekaflossing van 395 Euro die we eind 2015 deden om onze aflossingsvrije hypotheek op een mooi rond bedrag te krijgen is verwerkt. Deze maand betaalden we voor het eerst het lagere rentebedrag. Dat is toch altijd even een gaaf gevoel. "Yes, het maandbedrag daalt." Niet om het bedrag, maar het motiveert wel om te blijven doorgaan met aflossen.

Ook hebben we onze eerste doelstelling van 2016 hebben gehaald. De buffer is op het door ons gewenste pijl. We moesten nog 500 Euro bijstorten om het te halen, en dat is nu gedaan.
Onze buffer hebben wij op onze spaarrekening met de hoogste rente staan (1,1% volgens mij). Nog steeds geen vetpot, maar wel stukken meer dan bij onze huisbank.

Het voordeel is dat we ook minder snel aan deze buffer zullen komen, omdat het een dagje extra duurt voor je het op je betaalrekening hebt staan. In ons geval prima, want er staat ook nog een bedragje op de gewone spaarrekening die gekoppeld is aan de betaalrekening.

Op de andere spaarrekening staan nog mijn verdiensten van de verkoop op marktplaats (die helaas weer is stilgevallen) en het overgebleven geld van de declaratie van mijn man. Wanneer het saldo op deze rekening de 1000 Euro aantikt, gaan we een aflossing doen.
Vermoedelijk duurt dat nog even, want de grote jaarlijkse kostenposten komen eraan. APK deze week en de gemeentelijke belastingen deze maand...Altijd weer spannend.

Heb jij al een doel van 2016 gehaald?

4 opmerkingen:

  1. fijn dat de aflossing verwerkt is. Geeft inderdaad weer voldoening als je dan de nieuwe afschrijving ziet... Daarom los ik elke maand een beetje af, dan heb ik elke maand dat lekkere gevoel... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zeg!! Ik heb mijn grote doelen opgeknipt in stukjes en loop wat dat betreft mooi op schema. De eerste aflossing op de hypotheek is de deur uit, ik heb al €2250 afgelost op de autolening en mijn buffer een klein beetje aangevuld. Deze maand hoop ik weer €500 op de hypotheek af te kunnen lossen en tenminste €2000 op de autolening. Als die laatste in dat tempo doorgaat, dan ben ik daar vanaf voor ik naar New York ga! Dat leek me wel een mooi streven :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!