dinsdag 9 augustus 2016

Pasta collabora

Mijn dochter wilde graag meedenken over een maaltijd. Ze wilde haar favoriete groenten erin verwerkt hebben. Het gerecht heet 'spaghetti Collabora'.

Omdat dit uniek is, wilde ik het toch even met jullie delen.
De ingrediënten zijn: kip, spaghetti, komkommer, cherrytomaten, paprika stoplicht en Italiaanse kruiden.


Uiteraard vond ik het een bijzonder experiment. Komkommer in de pasta, dat deed ik niet eerder. Wel eens in de mie, maar dat is toch net iets anders.

Laaiend enthousiast was ze, toen ik het gerecht had klaargemaakt. Ze vond het lekker, en de rest gelukkig ook. Mij viel het ook niet tegen, komkommer kan prima geroerbakt in de spaghetti. Hoe ze aan de naam is gekomen weet ik niet. Maar ik vond het een prima collabora in elk geval. Een van de definities van collaboratie = samenwerking. De smaak en de samenwerking was goed.

Maak jij wel eens verzinsels van je kinderen, als avondeten?

2 opmerkingen:

  1. Nee, maar ik vind het een super leuk idee. Als ik vraag wat wil je eten komt jongste niet verder dan broccoli met vis want daar is hij gek op. Oudste zal altijd vragen om pijpjes macaroni zonder dingetjes in de saus. Dan bedoelt hij gepureerde saus zonder vlees.

    Ik maak wel elke weer een menu en dan mogen ze beide een dag kiezen wat we eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, maar ik ga het ze zeker eens voorleggen, wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!