vrijdag 22 april 2016

Koningsdag 2016

As woensdag is het zover. Koningsdag 2016. Uiteraard alvast van harte gefeliciteerd, Majesteit!

Voor mij staat Koningsdag synoniem voor vrijmarkten! Elk jaar ga ik sowieso een vrijmarkt bezoeken om lekker rond te kijken, te snuffelen en de beste aankopen voor mijn huis/gezin te doen.
Ik heb diverse items in huis die ik op vrijmarkten heb gekocht, jaren geleden, en waar ik nog steeds blij mee ben.

Zo kocht ik vorig jaar (zie foto) een tosti-ijzer en die gebruiken we vaak. De zomerjassen voor de kinderen zijn gebruikt, en daarna kapot gegaan dus dat was een slimme zet. De winterjas draagt mijn dochter nog dagelijks als het koud weer is. De sandalen zijn gebruikt en daarna versleten. De laarzen had ik helaas te klein gekocht en dus weggegeven. De tractor-liefde was maar tijdelijk, dus die verkocht ik weer voor 5 Euro via marktplaats (2,50 Euro winst ;) haha)
Krukje en de buitenlamp, het dienblad, de dekbedovertrek en de auto's worden allemaal nog gebruikt. Mooie score was het toen.

Tijd om nu ook weer na te denken over wat ik komend jaar nodig heb voor de kinderen of voor ons huis. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de volgende dingen weet ik al.

  • Een broodrooster
  • Zomerjas voor mijn oudste zoon
  • Sandalen voor zoons en dochter
  • Winterschoenen voor oudste zoon
  • Laarzen voor dochter
  • Winterjas voor dochter
  • Salontafel (eventueel)
  • T-shirts voor dochter, en eventueel leuke jurkjes
Ga jij naar de vrijmarkt? Koop je dan veel of weinig? 

3 opmerkingen:

  1. Haha, grappig. Ik doe eigenlijk helemaal nooit zoiets met markten. Volgens mij zijn die hier ook niet echt, tenminste, niet op de manier zoals je ze ook wel in de Randstad ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee met 2 kids die geen 2 seconden stil willen staan bij waar ik wil kijken en zelf wel ALLES willen hebben wat ze zien... no way...
    we gaan ff naar de kinderboerderij/speeltuin, daar organiseren ze spelletjes en daarna misschien ff t dorp in, maar meer naar t springkussen en speelgedeelte ipv markt. weet t anders wel, dan komt er vooral veel troep t huis is, terwijl we al veel te veel hebben (ivm gastouderopvang kan t speelgoed 0-4 niet weg, ondanks dat eigen kids bijna 4 en 6 zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinds vorig jaar staat mijn zoon met X. op de kleedjesmarkt. Hij vindt het geweldig. Dat heeft hij vast van de kant van X., want haar moeder staat op elke rommelmarkt in de noordelijke provincies :-) Levert hem toch weer een leuk zakcentje op :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!