vrijdag 27 maart 2015

Opruimen door Whatsapp

Met een paar gelijkgestemde vriendinnen zit ik in een groepsapp. 'De opruimmaatjes'. Idee kreeg ik van een andere blog waar iemand zei dat het haar zo hielp om op te ruimen. Een soort steuntje in de rug.

Het werkt als volgt, je plaatst een 'voor' foto en dan ruim je op. Daarna volgt (je raadt het al) de 'na' foto, en applaudisseren we voor elkaar.
Het helpt om te zien dat je niet de enige bent met rommel. Alleen dat als is wat mij betreft goud waard! Het helpt ook om te zien, waar jij misschien nog iets op zou kunnen ruimen, of hoe anderen het aanpakken. Je krijgt ook meer zin om iets op te ruimen, omdat anderen ook met regelmaat hun vooruitgang posten.

Nu hadden we iets gelezen over een soort uitdaging om elke dag een ding extra weg te gooien. Dus op dag 1, een ding. Op dag 2, twee dingen etc. De meesten hadden er wel zin in, en we wilden het een week proberen. Een week dit zo doen, betekent dat je aan het eind van de week toch 28 items uit je huis hebt gewerkt. Mooi meegenomen! Ik was huiverig. Ik gooi/geef al best veel weg, kan ik nog wel genoeg vinden om te lozen? Oke, een weekje moet lukken.

Op mijn zoektocht op dag 1, vond ik al diverse dingen toen ik een doosje op zolder opentrok. Haha dacht ik, lekker makkelijk de rest van de week doorkomen dus!
Maar toen ging ik naar de Ikea. En ik kocht alleen noodzakelijke dingen, zoals beddegoed voor mijn zoon en borden. Toch leverde het 7 extra items op. Vandaag moest ik dus 9 items wegdoen, ipv de geplande 2. En nu is mijn voorraadje op. Morgen moet ik weer op zoek naar 3 items.

Zou jij aan zo'n uitdaging mee durven doen? Waarom wel of niet?

1 opmerking:

  1. Leuk zeg!! Ik zou zoiets ook wel leuk vinden ja :) Maar ik ben nu weer bezig met Flylady en dan via Facebook hebben we ook zoiets. Het werkt inderdaad goed :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!