dinsdag 3 maart 2015

DIY: Moestuintje low budget

De moestuinactie van de blauwe supermarkt is razend populair. Kinderen in het hele land slaan spontaan aan het tuinieren. Ook kinderen die denken dat bloemkool in de supermarkt woont, of tomaten in bakjes groeien. Eerlijk gezegd vind ik dat super!
Vele malen beter dan al die wuppies of plastic kaartjes/poppetjes of meer van die onzin. Waar ik dus ook nooit aan meedoe, omdat ik ze niks vind.

Maar om nou de supermarkt leeg te moeten kopen om alle 20 moestuintjes bij elkaar te sparen, gaat me te ver. Dan heb ik het nog niet eens over alle dubbelen.. Dus vandaag laat ik jullie de low budget versie zien!

Je neemt een lege kartonnen eierdoos, een zak potgrond, en zakjes met zaad. Ook handig, een schaar en water.  Eventueel kun je met prikkers en papier nog naambordjes maken.


De zaden kun je kopen, maar je kunt ook een paar zaadjes van mensen in je omgeving vragen. Een zakje zaad bevat vaak zoveel, dat je dat in drie-vier keer opmaakt (tenzij je een enorme moestuin hebt). Of koop een paar zakjes, en ruil zaadjes met andere mensen. Ik doe dat ook wel eens.

DIY
Knip de bovenkant van de eierdoos. Vul de bakjes met aarde voor 80%. Daarna de zaadjes erop, en plaats de bordjes. Daarna nog een laagje aarde en bewateren. Klaar!
Over een tijdje moet je de plantjes gaan verpotten. Maar dat merk je vanzelf. Als ze de eierdop uitgroeien ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!