zaterdag 21 maart 2015

Chocola verzadiging

Voordat ik veganistisch ging eten, at ik (uiteraard) regelmatig chocola. Liefst lekker romige melkchocola omdat dat zo heerlijk op je tong smelt. Al vond ik bijna alles wel lekker hoor!

Toen ik dus overstapte op een eetpatroon zonder melk en andere dierlijke producten was de chocola dus de eerste die afviel. Balen! Na goed zoeken ontdekte ik bepaalde soorten pure chocola die ik wel kon eten. Met name 70% chocola. In het begin even wennen aan de 'pittige' smaak. Al snel merkte ik dat je maar een klein stukje hoefde te eten, en dan genoeg had. Ideaal!
Inmiddels zijn we een paar maanden verder, en is dat gevoel van verzadiging een beetje weg. Ik kan denk ik nog steeds geen halve reep wegwerken, maar eet wel makkelijk meer dan een stukje. En soms heb ik dan nog behoefte aan een stukje.
Moet ik dan maar aan de 80%, 85% of 92%?

Zou dit effect psychologisch zijn of te maken hebben met gewenning?

1 opmerking:

Leuk dat je reageert!