donderdag 25 januari 2018

Mijn eerste maaltijdbox (ever)

Via Mariimma won ik een maaltijdbox van het merk Marley Spoon. Nu had ik daar nog nooit van gehoord totdat zij hen noemde, eerlijk gezegd. (Uiteraard ken ik Hello Fresh en de AH boxen wel van naam)

Anyway, Marley Spoon biedt dus maaltijdboxen die zoveel mogelijk biologisch en uit je eigen regio komen. Daarnaast doen ze bijzondere recepten. Leuk concept!

Bij de code die ik kreeg kon ik twee maaltijden voor vier personen gratis bestellen. Ik zag dat dit eigenlijk 49 Euro zou kosten! Slik!
Ik doe voor maximaal 80 Euro per week boodschappen, normaal gesproken. Dus zo'n box op regelmatige basis zou ik een te grote 'voetafdruk' op mijn budget vinden. Extra leuk om het een keertje gratis te proberen dus.


Eerste indruk
Zodra je je aanmeldt, duurt het nog ongeveer 10 dagen voordat je die box in huis hebt. Ze bestellen jouw ingrediënten ook een aantal dagen van tevoren.

Eenmaal op de website moest ik even vogelen hoe ik andere gerechten kon kiezen. Je moest wel echt even letten op de bereidingstijd. Er stond bijvoorbeeld homemade kibbeling tussen. Lekker, maar wel arbeidsintensief! Daar heb ik geen tijd voor tijdens het spitsuurtje ;)
Ik besloot eentje met homemade pesto, kalkoenhaas en pasta te doen, en de andere vegetarisch met orzo en broccoli. Orzo kende ik niet, het is een soort risotto qua bereidingswijze maar heeft meer een pasta smaak. Leuke ontdekking!

Tweede indruk
Bezorgen ging via postnl met een koeltransport. (slecht voor het milieu? vroeg ik me af?) Maar perfect op tijd. Twee grote zakken met gekoelde waren, voor elke dag eentje.
Hoewel mijn koelkast groot is, kon ik dat niet zo kwijt en moest ik ze toch nog uitpakken.

Mijn beide gerechten lukten zoals op de foto stond, en vooral de pasta smaakte erg goed. Een tikkeltje knoflook-ig, maar wel lekker!
Het andere gerecht met orzo was beduidend minder smaakvol, en twee van m'n kinderen 'bliefden' het niet.
De hoeveelheden waren ruim voldoende voor 4 personen. Al vind ik er persoonlijk wat te weinig groente in zitten voor een avondmaaltijd. Dat kan nog wel wat verbeterd. 200 gram groente per persoon vind ik wel wenselijk.

Al met al, heel leuk en creatief qua recepten. Voor mij zeker geen recepten voor een gemiddelde woensdag. Daarnaast ook echt boven budget voor ons.

Gebruik jij maaltijdboxen? Waarom wel of niet?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!