zaterdag 2 december 2017

The good million

Heb jij al van 'the Good Million' gehoord? Een ambitieuze jonge vrouw (Margriet vd Woerd) las ergens dat je van 1 euro, een miljoen kunt maken als je het 20x verdubbeld.

Deze wijsheid, in combinatie met de schrijnende nood op Lesbos en andere plekken voor bootvluchtelingen, zette haar aan het werk. Volkomen belangeloos zet zij zich in om haar ene Euro, 20x verdubbeld te krijgen.
Als elke Nederlander een euro geeft, zijn we er al bijna!



Inmiddels is het de 13e verdubbelings-week, en moet er ruim 13.000 Euro opgehaald worden. Misschien wil jij hier ook wel aan bijdragen. Ik heb in elk geval mijn donatie gedaan, en hoop dat er meer van mijn lezers hier enthousiast van worden.

Wil je meer weten, volg The Good Million op www.thegoodmillion.nl of zoek ze op via Facebook. Ik zou het tof vinden als meer mensen doen wat ze kunnen om een verschil te maken voor stichting Bootvluchteling (je gift is ook aftrekbaar van de belasting trouwens).

2 opmerkingen:

  1. Niets dan lof voor iemand die zich voor een goed doel inzet, maar ik heb hier wel wat kanttekeningen bij.
    1) ze roept op om te gaan doneren, maar wat doneert ze zelf eigenlijk?
    2) De eerste 10 weken zijn gemakkelijk, onder de 1000 euro is het behapbaar. Maar beseft ze dat ze in week 20 net zoveel geld bij elkaar moet harken (500.000) als alle 19 weken bij elkaar?
    3) een gift is alleen aftrekbaar voor het deel dat meer dan 1% van je inkomen is. Bij een jaarsalaris van 20.000 is de eerste 200 dus niet aftrekbaar. Je kunt het alleen volledig aftrekbaar maken als je minimaal 5 jaar lang periodiek doneert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Ik probeer je vragen even te beantwoorden.
      1. ze doneert in elk geval haar tijd voor dit doel. ze is zzp'er en leeft nu volledig van haar eigen geld om al haar tijd hierin te kunnen steken. Ik vind dit heel bijzonder.
      2. ik denk dat ze dat wel beseft, ik zie ook dat de acties steeds grootser worden.
      3. Misschien ben ik zo 'dom' geweest om uit te gaan van mijn eigen situatie waarbij het geen enkel probleem is om meer dan die 1% te geven aan goede doelen. Je hebt gelijk, misschien komt niet iedereen aan dit drempelbedrag.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!