vrijdag 2 oktober 2015

Update: zolderverbouwing

Er zit weer wat schot in de zaak. Deze week is de stukadoor een paar dagen geweest en hij tovert de kamers om tot nette ruimtes. (Ik snap het trouwens niet. Een stukadoor, werkt met stuc, en hij kan stuccen. Maar stukadoor is met een 'k', en stuc niet...)
Als hij volgende week weer verder gaat begint het pittige werk voor hem vermoed ik, want dan gaat hij de voorzolder en de gang doen. Waar een mooi structuurverfje op de muren zat...Ik vermoed dat hij nog wel 2 dagen bezig is.

Telkens als de aannemer beneden verschijnt vraagt mijn zoon of het al af is. 'Nee, nog niet'. Hoe lang gaat het nog duren? 'Dat weet ik niet'.

Gelukkig heeft hij er dus erg veel zin in om boven te gaan slapen! Hij slaapt tijdens de verbouwing weer bij zijn zus op de kamer. Ze hebben voor de baby kwam een tijd bij elkaar geslapen, en totaal ging dat ongeveer een jaar lang goed. Daarna werden hun ritmes zo verschillend dat we continue chagrijnige kinderen hadden wegens slaapgebrek. Een is een ochtendmens en de ander een avondmens. Ze hielden elkaar dus om de beurt wakker met alle gevolgen van dien. Daarna hebben we ze uit elkaar gehaald en een van de twee vast op zolder laten slapen. Hoewel de zolder nog niet geschikt was als kinderkamer. Na een paar maanden moesten ze dus weer samen slapen, en opeens gaat het wel goed. Was die hele verbouwing dus nog niet nodig geweest, blijkbaar... (grapje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!