donderdag 5 februari 2015

Opruimerites

Het was even stil op de blog omdat ik ziek was. Het leven met kinderen gaat natuurlijk wel in volle vaart door, dus serieus geen tijd voor een blogje.

Toch heb tussendoor ik wel wat stappen kunnen nemen in het opruimen van mijn huis.
Je weet wel, als je een keukenkastje opentrekt om iets te zoeken...Dat er iets in het zicht komt waarvan je denkt: huh, heb ik dat (nog)? Eigenlijk is dat al een signaal. Om het weg te doen!
Of om het te gaan gebruiken. Dus ik heb een onhandige cakevorm, een fonduesetje, niet-werkende cupcakepapiertjes en twee irritante mokken weggegooid. Een schaal voor brood met een plankje erbij heb ik gebruikt. Een overschot aan kleine ovenschaaltjes heb ik weggegeven via de weggeefgroep, samen met wat handdoeken, kaarsenhouders etc.

Ook mijn kledingkast heb ik vluchtig doorgegekeken en er kon een stapeltje weg.
Met een paar vriendinnen hebben we een appgroepje gestart waarin we elkaar aanmoedigen om op te ruimen. Met voor en na foto's. Best wel shocking soms, de bende die je dan op de foto moet zetten. Gelukkig helpt het, en motiveert het enorm om ook even iets te doen. Zelfs als je maar een half uurtje hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!