zondag 20 juli 2014

Zomervakantie-tips

Na mijn vorige blog viel het me op dat de meningen van ouders (over de zomervakantie) nogal uiteen lopen. Sommigen vinden het echt geweldig om 6 weken met hun kinderen door te brengen, en worden niet gehinderd door werk of andere praktische problemen. Andere ouders, ook mensen die ik sprak, gaven aan dat ze het toch wel lang vonden, 6 weken achter elkaar vrij. Ook sprak ik een jongetje van 6, en hij was echt niet blij dat het vakantie was. Misschien was het ook wel de afspiegeling van zijn moeder, want zij was er ook niet echt blij mee... (best sneu, de eerste vakantiedag is nog niet eens geweest)
Alle leraren zijn onverminderd blij! Niet een kwam ik er tegen die baalde dat ze 6 weken vrij had. Gek he?

Anyway, voor iedereen heb ik wat tips gevonden om de zomer door te komen:
http://mamamaike.nl/ontwikkeling/gratis-zomerse-anti-verveeltips/

Ik geef toe, niet mijn eigen tips. Ik heb ze van de bovengenoemde blog, en dacht: leuk voor mijn lezers!
Misschien dat ik volgende zomervakantie zelf een blog maak met tips, als ik me nog meer heb kunnen bekwamen in het ouderschap en de wensen van mijn kinderen. Op dit moment, hoogzwanger enz, ben ik al blij dat ze vies kunnen worden in de tuin, en ik ze daarna nog kan helpen met douchen.

Tips van mezelf:)
- Speelgoedruil: kies een paar items waar jouw kind niet meer veel mee speelt, ruil het met een ander. Een paar weken later ruil je terug. 2x 'nieuw' speelgoed.
- Nieuwe taken leren. De meeste kinderen kunnen best een beetje helpen. Nu heb je tijd om hen dingen aan te leren. Zelfs een peuter kan al helpen tafel dekken of planten water geven. Zo heb jij ook een beetje vakantie.
- Een 'nieuwe' speeltuin doet het ook altijd goed. Stukje omfietsen misschien, maar de moeite waard.
- Kinderruil: ruil een kind van jou, tegen een kind van een ander. Zo hebben er 2 huishoudens plezier, en heb je geen kind aan ze. Tijd voor een goed boek, mama!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!