woensdag 9 juli 2014

Weer wat geleerd

Ik ben iemand die wel vertrouwen heeft in instanties, zoals energieleveranciers, banken, mobiele aanbieders, de belastingdienst etc.
Ik ga ervan uit dat ze het beste met me voorhebben, en fouten zelf opsporen en elimineren.
Opnieuw bleek vandaag dat ik het mis had, en dat er soms gewoon 'niks' gebeurt, als jij even niet oplet. Misschien was ik wat naïef.

Onze nieuwe hypotheek liep in het begin niet zo soepel. Betalingen werden niet op tijd geïncasseerd, en op een gegeven moment werden we bijna als wanbetaler neergezet. (daarover kregen we een brief) Dit was eigenlijk buiten onze schuld om, uiteraard.
Dus we kregen brieven met hoeveel we moesten betalen, en of we het even zelf wilden overmaken. Uiteraard braaf gedaan na elke brief.

Nu belde ik omdat ik een latere kleine incasso niet snapte, en toch eens wilde weten waar dit geld gebleven was. Dit bedrag klopte wel. Maar ook bleek dat er een hele maand aan rente en aflossing teveel was overgemaakt, en dat ze dit geld maar op een tussenrekening hadden gestald de afgelopen 5 maanden... In plaats dat ze daar eens een brief over sturen? Gelukkig is dit nu opgelost, en hoeven we volgende maand niks te betalen. Altijd opletten dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!