woensdag 23 juli 2014

Water-fris

Van mijn verloskundige moest ik meer drinken. Nu vond ik dat ik het al aardig goed deed, en dacht ik zelf ook wel dat ik wel op de 2 liter per dag zou zitten (excl koffie). De verloskundige benadrukte dat ik er maar extra op moest letten met dit weer.
Vanochtend bleek uit onderzoek bij de huisarts dat ik toch ook echt te weinig dronk, dus vandaag maar flesjes gaan turven!
Pff dan drink ik inderdaad toch iets minder dan ik had gedacht. Met meer moeite dan verwacht zit ik nu op de 1,5 liter (16.00u).

Een aantal lekkere waterrecepten heb ik deze week ontdekt. Ik deel ze graag.
- Water met schijfjes/stukjes komkommer. Heel snel zit de smaak erin, net wat frisser dan gewoon water.
- Ipv van gewone thee, een keer schijfjes citroen en eventueel een beetje honing in je hete water doen. Voor de frisse variatie.
- Vruchtjes in je water. Iedereen kent citroen of limoen, maar andere opties zijn: sinaasappel, meloen, frambozen, aarbei & kiwi, granaatappel of druifjes. In een kan in de koelkast zetten, soms de vruchtjes wat fijner maken en je hebt een verfrissende dorstlesser.
- Water met verse munt kan altijd, of basilicum.
- Water met ijsblokjes, smaakt echt anders dan normaal en is super-fris!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!