dinsdag 1 juli 2014

Budgettips in de dure maanden

Vroeger had je 'de dure maand' en daarmee bedoelde iemand dan: december.
Toen ik student was vond ik dat ook.

Inmiddels heb ik al 7 jaar een (koop)huis en ben ik erachter gekomen dat er veel meer dure maanden zijn. De maand van de gemeentelijke belastingen, de maand van de waterschapsbelasting, de maand waarin je je vakantie boekt, cadeau-kerst-feest-maand december en de maand waarin je auto het begeeft.


Wij hebben net de waterschap en de vakantie achter de rug, dus misschien tijd om weer eens wat budgettips toe te passen.

- Cadeaus zelf maken (als je dat kunt). Denk aan kussenslopen, tassen, dekentje, zeep, wasmiddel, koekjes, taart etc.
- Een plantje stekken voor iemand als housewarming gift.
- In de aanbieding kopen (douchegel/bodylotion is best vaak 1+1 gratis, bekende merken speelgoed soms 25% korting).
- 2e hands dingen aanschaffen, rommelmarkten afstruinen voor dingen die jij nodig hebt. (ik heb op koningsdag 2 mooie merk-winterjassen voor de kinderen gekocht voor 4,00 totaal en een autostoel voor 10 euro)
- Koken voor meerdere keren, kliekjes in de vriezer.
- Oppas uitwisselen met je buren (of de babyfoon) en ergens samen een ijsje eten ipv een heel diner.
- Huizenruil tijdens de vakantie. Kan in NL, maar ook door heel Europa.
- Op internet zoeken naar gratis uitjes of kortingsbonnen
- Voordat je ergens een online bestelling plaatst, eerst even checken of je een kortingscode kunt vinden. Zo bespaar je al snel verzendkosten of nog meer. Bestellingen delen met een vriendin, scheelt ook in de bezorgkosten.
- In de zomermaanden, meer water drinken ipv sapjes/biertjes. Veel gezonder en scheelt ook echt in de portemonnee.


Ik ben heel benieuwd welke budgettips jullie nog hebben. Laat hieronder gerust je reactie (anoniem of niet) achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!