dinsdag 15 juli 2014

Nesteldrang, echt niet!

Persoonlijk zou ik het geen 'nesteldrang' noemen. Toch zijn er onder mijn huisgenoten mensen aan te wijzen die het hier niet mee eens zouden zijn...
Ik noem het zelf liever een verlate voorjaarsschoonmaak, of een vorm van opruimerigheid. Dit zijn normale verschijnselen bij mij, gebeuren enkele keren per jaar. Soms in meer of mindere mate. Ja, het gebeurt ook tijdens zwangerschappen, en iets vaker nog bij het eind, maar dit zou ik 'toeval' willen noemen.

Kortom, mijn huis moet leger. De zolder moet opgeruimd en geordend worden, per slot van rekening gaan we volgend jaar verbouwen. Papieren gaan zonder pardon in de papierkliko (ook dat ene tijdschrift of die geweldige tekening). Kapot speelgoed mag in de andere kliko, stomme hamsters en oranjespullen ook. Boeken, kinderkleding etc worden weggegeven, autostoelhoezen moeten in de was en mijn voorraadkast moet vol. Marktplaats heeft 30 advertenties van me staan.

En waarom hangt er nog nergens een schilderijtje aan de muur, of staan alle planken nog verticaal op zolder gestald? Daar heb je dus niks aan. Sorry buurmannen en buurvrouwen, ik denk dat mijn man dit weekend even moet boren. Oh en de gordijnen moeten nog gezoomd of omgestreken. En en en...
Volstrekt normaal zou ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!