zondag 6 juli 2014

Extra inkomsten

Voor veel mensen is het een aanlokkelijk idee om een eigen bedrijf te hebben. Eigen baas zijn, zelf je tijd indelen en zelf je salaris bepalen. Klinkt vrij ideaal.

Jeff Letszt zegt in zijn boek 'ware rijkdom' iets met de volgende strekking: Een baas betaalt je zo min mogelijk, maar net goed genoeg om te voorkomen dat je wegloopt.

Dus waarom zou je niet wat 'erbij' doen? Iets extra's opzetten. Extra inkomsten zijn altijd fijn (extra snel ergens voor sparen, aflossen of van je schulden afkomen; super!)
Een paar vrije uurtjes in de week zouden genoeg kunnen zijn voor een beginnetje, en als het echt goed loopt kun je misschien minderen bij je baas, en je bedrijf uitbreiden.

Dat lijkt me leuk om te proberen, zo'n bedrijfje, maar dan de grote vraag: WAT dan? En bij mij blijft het daarop hangen. Ik geniet van de succesverhalen van mensen om me heen die dit durven en doen. Moeders die iets succesvols opzetten, studenten met een hobby en een website, mensen die gaan coachen of freelancen. Ga vooral zo door. Als ik een briljant idee heb, ga ik het ook uitproberen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!