donderdag 24 juli 2014

Aflosverhalen (veel...)

In het verleden heb ik wel eens blogs geschreven over het verminderen van je schulden, schuldenvrij worden en zelfs je hypotheek aflossen. Nu dacht ik altijd dat in Nederland dit niet zo populair. Oa door het fabeltje 'zo raak je belastingvoordeel kwijt'.

Kort geleden heb ik een blog gevonden waar een heleboel verhalen van mensen over aflossen bij elkaar staan. Grappig is om te zien dat bijna elk verhaal wel een andere achterliggende reden heeft om af te lossen op hun hypotheek. Sommigen zijn al jaren bezig (of hebben hun huis in guldens -wat zijn dat?- gekocht) en zijn al klaar of bijna klaar. Iemand heeft nog 'maar' een hypotheekschuld van 15.000 euro, en heeft nog steeds niet het gevoel van vrijheid. Anderen maken er een sport van om elk tientje wat ze besparen op een rekening te storten en zo een aflossing bij elkaar te sparen. Een paar zakelijke (mannen) hebben gewoon berekend dat niet-aflossen, je huis veel duurder maakt op termijn. Dus losten ze zo snel mogelijk af. Ook logisch!
Weer anderen zijn leeftijds- of situatiegenoten waarin ik me ook een beetje kan herkennen. Redelijk jong, paar kinderen, beetje gelijkwaardige hypotheek. Leuk!

Voor liefhebbers van dit soort verhalen, neem hier eens een kijkje. Ik vind het inspirerend. Maar eerst even een dakkapel bij elkaar sparen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!