donderdag 5 januari 2017

Zonnebanken

Ik weet dat er diverse meningen zijn over de zonnebank. Het zou gezond en goed voor je vitamine D gehalte zijn. Tegenstanders zeggen dat het ongezond is en schadelijk. Zelf weet ik het niet precies, maar ik ga voor het positieve verhaal!

Dus soms ga ik onder de zonnebank. Meestal in de winterse seizoenen, en soms ook in het voorjaar om alvast een beetje voor te bruinen. 
Maar vooral omdat ik het zo enorm ontspannend vind! Ik geniet er echt van, lekker warm en licht. Het geeft me een goed gevoel. Ik ben zelf enorm lichtgetint van mezelf, dus totaal geen zonnebank-look. Een beetje bruiner worden kan dus geen kwaad voor mijn kleurtje, zeker in de winter. Stel dat het inderdaad vitamine D oplevert dan is dat ook goed voor me denk ik. 

Zelf vind ik zonnebanken best prijzig. Als ik saldo op m'n kaart zet is dat meestal rond de 30€ en daar kan ik net geen 3 keer van zonnen. Tenzij er een aanbieding is. Zonder saldo is het 12,95€ voor 20 minuten. Met saldo dus 10,95€.
Ik verbaas me wel over wat mensen uitgeven aan een zonnebanksessie. Je kunt een cremetje erbij nemen. Die beginnen bij 6,95€ en het loopt tot 14,95€. En dan kan je nog een drankje erbij nemen voor de innerlijke boost voor je bruinheid. Nog 3,95€ erbij. 

Je begrijpt dat ik dus zelf niet zoiets kies. Ik vind het ook niet nodig. 

Mijn zonnebankjes betaal ik trouwens van mijn eigen geld. (We hebben allebei 'zakgeld') Van gezamenlijk geld zou ik dat niet doen denk ik. Daar spaar ik liever zoveel mogelijk van. 

Ga jij wel eens onder de zonnebank? Of een andere bezigheid die best wat kost? 

10 opmerkingen:

  1. Nee, ik vind zonnebanken eng :O Misschien stom, want ik weet dat het nergens op slaat, maar ik vrees dat alleen het kijken ernaar al zou zorgen dat ik een nare ziekte oploop. Het lijkt me wel lekker, even net een beetje het witte eraf en idd de boost van licht.

    Mijn bezigheid die best wat kost is sporten. Nu ik ook small group training erbij doe, zit ik snel tegen de €70 per maand. Veel geld, maar het is tegelijkertijd een van de weinige dingen die ik doe en ook nog eens voor m'n gezondheid. Daarom heb ik het ervoor over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe komt het dat je het eng vindt dan?

      Sporten en voor je gezondheid geld uitgeven mag gewoon, vind ik. Is belangrijk genoeg!

      Verwijderen
  2. Ik ga nooit onder de zonnebank. Om vitamine D aan te maken heeft je lichaam UVB licht nodig. Alle zonnebanken stralen UVA licht uit en sommige UVB. Misschien iets om even uit te zoeken de volgende keer dat je weer gaat. Ik wandel regelmatig en in de winter bij voorkeur in de zon om zo wat vitamine D aan te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het eens nakijken, bedankt voor de tip.
      Ik houd gewoon van lekker warm...

      Verwijderen
  3. Ik deed het vroeger wel eens, maar de laatste jaren eigenlijk nooit meer. Ik kan niet zo goed stil liggen en werd er altijd heel ongedurig van.
    En ik ben ook veel minder ijdel dan vroeger (toen ik het echt voor het kleurtje deed, ik wil hiermee zeker niet suggereren dat dat voor jou ook geldt!) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de kleur doe ik het niet. Hoewel de bleekheid er wel af mag bij mij.
      Ik vind het heerlijk ontspannen zo stil liggen. Haha, iedereen is anders!

      Verwijderen
  4. Nee de zonnebank sla ik over. Zomers zit ik ook niet graag in de zon, de sauna oid is me ook al snel te warm. Terwijl ik het heerlijk vind om in een warm bad te liggen of op een elektrische deken in de wintermaanden.

    Wat ik doe wat geld kost is bloggen op een eigen site dat kost al snel 100 euro per jaar. Ik kleur graag en de potloden die ik daar voor gebruik zijn ook vrij prijzig. Voor een set betaal ik al snel een paar honderd euro. Ieder zo z'n hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een leuke hobby!
      Zolang je er plezier aan beleeft is het geen weggegooid geld.

      Verwijderen
  5. geen zonnenbank (ook niet nodig.. vrij getint voor een blanke.. snel bruin in de zomer etc) maar we gaan af en toe naar de sauna wat ook erg prijzig kan zijn (proberen wel vai groupon of vakantieveilingen etc dat scheelt al veel en krijgen met verjaardagen vaak een bon of geld voor sauna) en ik sport op maandag, aquapower, best prijzig.. 1 uflink calorieen verbranden in het water kost 7,40...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slim om dat met kortingscoupons te doen!

      Sporten/fit worden kost helaas vaak wat, maar als je het dan ook nog leuk vindt is het de moeite waard denk ik.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!