donderdag 12 januari 2017

Jaarafrekening

Wij kregen onlangs de jaarafrekening van onze energieleverancier. We moesten daarop slechts 0,42€ bijbetalen. Niet slecht!

Want we kregen we in oktober de overstapbonus á 115€ al uitgekeerd op onze rekening. Ik was even bang dat we daar dus een flink deel weer van terug zouden moeten betalen. Maar gelukkig dus alleen 0,42 Euro.

Ons voorschot was afgelopen jaar 95€ per maand.
Totale kosten waren dus ongeveer 1256€ voor gas en elektra. 

We verbruikten 2610 kWh elektriciteit en 922m2 gas. Dit is voor een gezin met drie kinderen ver onder het gemiddelde. Maar zelf vind ik het best veel.

Vooral ons elektraverbruik was wel wat omhoog gegaan, helaas. Hoe het precies komt weet ik niet. Als er een lamp kapot is vervangen we 'm voor led, of voor een spaarlamp die er nog ligt. Misschien is het doordat een van onze kinderen nu het hele jaar een eigen kamer heeft gehad, ipv een kamer deelt. We dweilen regelmatig met de stoomreiniger die ik voor moederdag kreeg. Onze kinderen laten ook regelmatig de lampen aan staan. En dat merk je soms pas na een halve dag, best jammer! Ik ga daar dus wat extra op letten het komende jaar.

Heb jij nog een bespaartip voor elektra? Misschien niet per se voor mij, maar voor de andere lezers?

5 opmerkingen:

  1. Goed gedaan zeg! Heel netjes!

    Ik heb wel tips om te besparen op elektra, maar geen tips die jij nog niet kent :-)

    PS: In je laatste hele alinea mist een woord, waarschijnlijk "kinderen".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes! Ik ben heel benieuwd hoe wij gaan zitten. We hebben het bedrag wel omhoog gedaan, maar geen idee hoe het samenwonen uitpakt in vergelijking tot wat vriend alleen deed. En omdat het voor mij ook een nieuw huis is, ben ik echt benieuwd. Verder denk ik geen tips die je nog niet kent...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nieuw huis is altijd even afwachten ja! En je weet soms ook niet of bepaalde apparaten veel gebruiken of niet (die er al inzitten).

      Verwijderen
  3. Heel laag verbruik hoor. Dat halen wij met zijn 3-tjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!