vrijdag 6 februari 2015

Dakkapellen bij de buren

Mijn buren kregen deze week hun twee dakkapellen. En ik was de hele dag thuis met mijn zoons, dus we hebben mooi mee kunnen genieten. En kijken hoe dat nou gaat, zo'n plaatsing.
Mijn peuterzoon vond het geweldig om naar de kraan te kijken die alles erop hees, dus hij heeft een mooi dagje raam-kijken gehad. Uiteraard ook nog even buiten, maar het was erg koud dus dat was maar een half uur.

's Morgens vroeg komen ze met een hoop auto's en opleggers met de dakkapellen. De hele straat staat vol. Rond 8 uur begon het uitzagen van het dak. Enorme gaten! Om 10 uur kwam de kraanwagen, en rond half 12 werden de dakkapellen erop getild. Dat laatste ging supersnel. Even een waterpasje er tegenaan en vastmaken. Eitje ;)
Om 15 uur was iedereen weer weg en stond alles erop. Wow, snel zeg!

Wat zou ik anders doen?
Ik zou het bouwbedrijf wel het puin laten afvoeren. Ik heb geen zin in een tuin vol puin wat ik zelf nog moet weg (laten) halen.
Ik zou de dakkapel wel van binnen laten afwerken, zodat we er niet zelf nog maanden tegen aan zitten te hikken. Klaar is klaar, en dan kun je ook snel met de rest van de kamer aan de gang.

Al met al ben ik wel enthousiast geworden. Ik hoop dat onze derde offerte snel komt zodat we een keus kunnen maken, en de datum gaan vastleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!