woensdag 21 januari 2015

Parkeren kun je leren

In mijn buurt is het gratis parkeren. Ideaal natuurlijk. En ook fijn voor gasten die bij ons langs komen. Ik vond het altijd zo'n gedoe met betaald parkeren en visite. Dat het gratis is goed te merken, want er staan altijd diverse bedrijfswagens en auto's van uitwonende kinderen van buurtbewoners. Op zich heb ik daar geen moeite mee, want er is genoeg plek. In principe!

Als ik 's avonds om 22.00u naar buiten kijk kan ik wel op zes plekken voor mijn huis parkeren. Genoeg plek dus. Ik gun iedereen een plekje in onze buurt. Op een aantal mensen na, die niet kunnen parkeren, en zo een hoop parkeerplekken 'opsnoepen'.

Helaas zit er in de buurt een enorme trekpleister, waar veel mensen op af komen dagelijks. Er is daar een groot parkeerterrein bij, maar daar kost het 1,20 Euro per uur (koopje vind ik zelf, vergeleken met de rest van de stad). Toch lopen de mensen liever een stukje verder dan even een half uurtje parkeren af te rekenen. Met als gevolg dat ik op diverse tijden totaal niet kan parkeren. Net na de peuterspeelzaal niet, net na schooltijd niet, rond 20.00u niet... Echt irritant.
Nu gaat de trekpleister ook nog uitbreiden en komen er nog een hoop locaties bij dit jaar, en weinig parkeerplekken. Al zou dat laatste niet helpen want mensen gaan toch niet betalen...
Misschien heb ik toch wel interesse in betaald parkeren in mijn wijk. Of toch niet...want het is zo'n gedoe voor de visite...

Trouwens, toen het afgelopen week regende en stormde was het parkeerterrein vlakbij de trekpleister helemaal vol! Zelfs een kleine file om erop te komen. Ik had genoeg plek voor mijn deur de hele dag. Tja, als het regent is het blijkbaar wel de moeite waard om dichtbij te staan ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!