dinsdag 27 januari 2015

Januari ook duur

Iedereen weet dat december duur is. Daar reken je op, en houd je (hopelijk) een beetje rekening mee.
Nu blijkt januari ook een dure maand te zijn. En dat was ik een beetje vergeten...

Onze apk is altijd in januari, en dit jaar ook nog een grote beurt erbij. Nieuwe accu nodig en dan kom je toch aan een aardig lijstje werkzaamheden en euro's die je neer mag tellen. Hopelijk rijdt het nu ook weer een jaartje of langer zonder problemen.
Ik betaalde ook mijn zorgverzekering in een keer deze januari. Door het ineens te betalen bespaarde ik 3% op de totale kosten. Aangezien de spaarrekeningen bedroevend lage rentes hebben, leek me dit wel een goed idee. Zo lijkt het een soort deposito, wat je een jaar vast zet tegen 3% rente. Niet slecht dus.
Van mijn verzekering van vorig jaar moest ik nog een deel van het eigen risico terugbetalen, en ik had twee gaatjes bij de tandarts eind december. Dus hoppa, januari was ook wat duurder dan verwacht.

Dat februari duur is weet ik. Dan komt altijd de afvalstoffenheffing, OZB en de waterschapsbelasting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!