donderdag 22 september 2016

Je rijk voelen

Toen het weer de 20e van de maand was had ik een rijk gevoel. De kinderopvangtoeslag kwam binnen! Het voelt bijna als een extraatje, omdat we dit eerder natuurlijk nooit kregen. (Ik werk sinds augustus) De verleiding om het meteen door te sluizen naar de buffer is dan ook verleidelijk. Maar ik deed het deze maand niet. Want ik had mijn lesjes geleerd...

Vorige maand sluisde ik het deels door naar de spaarrekening, en stonden we opeens aan het begin van de maand (na alle betalingen kinderopvang, hypotheek, verzekeringen etc) bijna op NUL. Oeps.. Ik ben duidelijk nog niet gewend aan het nieuwe financiële ritme wat zo gecreëerd wordt. Dus weer wat van de spaarrekening afhalen en het anders doen de volgende keer.

Dus nu laat ik het staan. Gewoon lekker laten staan, die spaarrente mis je toch niet.. Ik ga het als volgt doen heb ik bedacht:

Inkomsten: kinderopvangtoeslag + mijn salaris. 
Min de uitgaven: Kdv/bso kosten + schoonmaakster 
Wat er overblijft na het betalen van de rekeningen kan ik naar de spaarrekening sturen. Dit zal ik rond de 1e van de volgende maand dan kunnen doen. Dus naar dat momentje kijk ik wel weer uit.

Hoewel het mijn eerste maand volledig salaris is, zullen de opvangkosten ook hoog zijn. Ik heb totaal drie hele dagen opvang moeten afnemen ipv drie dagen bso. Dat scheelt toch ongeveer 20 opvanguren. Vanwege studie/margedagen van school. Ik ben benieuwd hoe het totale plaatje uitpakt.  
Vind jij dat ook leuk? Rekenen aan dit soort dingen? 

2 opmerkingen:

  1. Dat is altijd leuk he, die losse bedragen die ineens binnen komen.
    Wij betalen altijd hetzelfde maandbedrag aan de BSO, de margedagen bouw je op, aangezien er elk jaar evenveel zijn en alle scholen er ook evenveel hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, en maar schuiven in mn excelbestandje.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!