dinsdag 13 november 2018

Zonnepanelen op standby (maar gelukkig zijn er voordelen)

Begin oktober hebben wij een offerte ondertekend voor een set van 10 zonnepanelen. De verwachting was dat deze nog wel in 2018 geplaatst konden worden.

Helaas lukte dat niet in hun planning dus het wordt januari/februari 2019. Stiekem vind ik dat wel jammer, want af en toe zit er nog een zonnige dag tussen de bewolkte dagen. Nu schijnt december altijd de slechte maand van het jaar te zijn, qua zonuren dus zou het toch weinig opleveren in de komende maand. Gelukkig is het dus geen enkel gemis voor onze energierekening.


Een voordeel van het uitstel is dat we langer kunnen sparen voor de zonnepanelen. Afgelopen week liet ik de 325 Euro die ik van Euroclix ontving, al naar het spaarpotje voor zonnepanelen gaan. Enkele declaraties van het werk konden ook daarheen en natuurlijk nog het flinke restant kinderopvangtoeslag over 2017. Het begint een heel mooi spaarpotje te worden.

Dit jaar verwacht ik geen grote extra inkomsten meer, helaas geen 13e maand of kerstbonus. Alleen nog de bedragen die ik bij elkaar sprokkel met mijn verkopen en online enquêtes. Enkele tientjes moet lukken denk ik.

Hebben jullie eigenlijk zoiets als een eindejaarsuitkering, 13e maand of bonus dit jaar?

14 opmerkingen:

  1. Mn man heeft 4 wekelijks salaris dus wel automatisch een 13e maand. Dus is dus geen bonus. De 2x salaris in 1 maand valt meestal in juli of augustus. Beide geen bonus van ons werk oid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas! Wel leuk dat het zo een 13e maand lijkt.

      Verwijderen
    2. haha lijkt idd.. zn salaris is gewoon in 13 delen ipv 12 delen verdeelt ;) geen bonussen verder. hij nog wel een kerstpakket/cadeau (tegenwoordig een jumbo cadeau kaart.. jumbo is hun grootste klant.. ;) ik helemaal niets als zzper (en mezelf wel iets geven is ook alleen een sigaar uit eigen doos dus niet zo zinvol haha )

      Verwijderen
    3. een bon is ook leuk als extraatje. Krijg je van je gastkinderen geen cadeautje? Ik gaf mijn schoonmaakster wel altijd wat in de maand december.

      Verwijderen
  2. Helaas heb ik ook geen van de extra's die je opnoemt, ook echt alleen de paar tientjes van de spaarsites. Maar ook die zijn welkom :D
    Het lijkt me trouwens wel heerlijk om zo'n bonus te krijgen eind van het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt mij ook heel lekker ja! Alles is welkom natuurlijk :)

      Verwijderen
  3. Hier helaas ook geen eindejaarsuitkerigen of bonussen. Met de Euorclix denk ik eind van het jaar op € 150 te zitten, maar ik denk dat ik doorspaar tot de € 325.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan loop je een beetje gelijk op met 'op naar een koophuis' (van hieronder) Grappig!
      Doorsparen kun je zeker doen als je het geld nog niet nodig hebt. (Waar gebruik jij het eigenlijk voor?)

      Verwijderen
    2. Van de vorige betaling heb ik € 250 naar de spaarrekening gedaan en € 125 op de lopende rekening om een beetje bij te trekken. Dus eigenlijk niet echt een doel zoals jij, maar het we vinden er zeker wel wat voor ;)

      Verwijderen
    3. Natuurlijk! het komt altijd wel op ;)
      Voor mij een van de redenen om het dus echt apart te zetten, want anders is het zo verdwenen in de berg met maandelijkse uitgaven. Dat vind ik jammer. Maar zo werkt het voor mij.
      Iedereen is daar weer anders in natuurlijk!

      Verwijderen
  4. Ik zit nu nog een aantal 'clix' verwijderd van de €150,-, maar ik ga door naar de €325,-. Ik verkocht ook weer het een en ander dus dat gaat ook naar de spaarrekening. Daarnaast komt de eindrekening van de energie eraan, en dat ziet er positief uit! Een dertiende maand is er bij beide niet helaas. Wel allebei overuren gemaakt en krijgen dit ook uitbetaald.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die overuren voelen misschien wel een beetje als een 13e maand dan? Wij krijgen geen overuren uitbetaald, soms wel tijd voor tijd.

      Verwijderen
  5. Geen 13e maand maar wel een eindejaarsuitkering, Die gaat direct naar de spaarrekening. Man krijgt wel een bonus, maar dan in april. In december krijgt hij een kerstpakket en een dinerbon. Ook fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is een eindejaarsuitkering een vast bedrag? Een 13e maand is volgens mij 8% dus bijna een maandsalaris.
    Wel leuk datje man een bonus in april krijgt en nu ook een leuke bon. Dubbel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!