donderdag 22 november 2018

Korting op uitjes

Iedereen zal het met me eens zijn dat 'niet uitgaan' het allergoedkoopst is. Toch is dat soms ook een beetje saai. Ik ben op zoek naar balans en daarbij hoort ook het stukje genieten.
Zelfs daar is natuurlijk nog ruimte voor discussie, want genieten van een wandeling is ook gratis. Klopt!

Ik geef het gewoon toe, ik houd soms van luxe genieten. Beetje lekker over de top, zeg maar. De luxe safaritent waarin we afgelopen zomer op vakantie gingen was daar een voorbeeld van. Na een periode keihard werken, wilden we ook keihard vakantievieren. Maar ook recent een weekendje weg met mijn man. Dat kost gewoon geld. 

We wilden heerlijke een dagje naar Sanadome in Nijmegen. Lekker bubbelen, badderen, sauna's aflopen, chillen, kletsen en eten. Nu weet ik dat dit flink aan de prijs is. Zo flink, dat ik altijd nog even moet slikken. Dan krijg ik toch een beetje het gevoel dat ik ook zoveel andere dingen met dat geld kan doen. Maar tegelijk is het heel belangrijk om ook in het NU te leven, en te genieten van tijd samen. Dat mag dan best even wat kosten. Toch probeer ik ook dan om te besparen op de kosten.

Wanneer je naar Sanadome gaat is de entree is 33,50 Euro per persoon, parkeren kost 7,50 Euro. Je mag geen eigen eten en drinken meenemen dus daar kun je niet op besparen. De goedkoopste lunch is ongeveer 10 Euro per persoon (broodje en drankje). Een maaltijdsalade kost 16 Euro.

Wellness for wellbeing
Voor twee personen entree, simpele lunch en parkeren ben je dus al bijna 100 Euro kwijt. Reken dan nog een drankje tussendoor, en eventueel een snack. Je wordt ook extra dorstig van de omgeving en de sauna's. Wat kun je doen om de prijzen omlaag te krijgen?

Kortingsbonnen!
Natuurlijk had ik nergens een kortingsbon gezien of te pakken gekregen voor Sanadome. Dus ik ging even naar Marktplaats. Ik had enorm veel keus. Bonnen van 5 Euro korting of 10 Euro korting op de entree. Met of zonder gratis badslippers etc. Even rondkijken leverde een mooie korting op.
Ik betaalde 2,83 inclusief verzendkosten voor twee kortingsbonnen die me een korting van totaal 25 Euro gaven op ons dagje Sanadome. Mooi!

Heb jij wel eens kortingsbonnen van Marktplaats gekocht of misschien jouw bonnen verkocht? Of vind je dat teveel moeite?  

4 opmerkingen:

  1. Ik kijk vaak even op Groupon. En dan met Euroclix krijg ik ook nog eens clix als ik via Groupon bestel. Vaak levert dit ook een leuke korting op :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook handig! Ik koop eigenlijk nooit wat via groupon. Ik had altijd het idee dat het heel veel 'nep-spul' is wat wordt verkocht alsof het echt is.. of gebruik jij het alleen voor uitjes?

      Verwijderen
  2. Ik kijk wel altijd eerst even rond of er ergens korting te krijgen is. Eigenlijk nooit op Martkplaats, wel een idee trouwens. Ik heb wel een keer kaarten voor de dierentuin verkocht op Marktplaats. Die hadden we gewonnen ofzo geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel vaker iets op MP gekocht voor korting. Bevalt me wel goed.
      Handig dat je kaarten voor de dierentuin verkocht, als je niet kan gaan is dat slimmer dan laten verlopen.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!