woensdag 30 mei 2018

Als bespaarblogger- even niet besparen

Als blogger schrijf ik graag (en vaak) over slim besparen. Maar nu zit ik even in een ander seizoen merk ik. Namelijk het 'nieuwe keuken-seizoen'. Dit zorgt voor volle dagen, lange dagen, meer zoekwerk tussen alle spullen en hogere uitgaven. Dus dat slimme besparen staat even op een lager pitje. (Gelukkig hadden we ervoor gespaard!)

Dus we zijn al een paar weken met de verbouwing bezig geweest. Nu is het 'af', maar toch eigenlijk nog niet. Want...

- de muren moeten nog geverfd (deel woonkamer, deel gang en helemaal de keuken)
- de vloer moet nog opnieuw gelegd worden in de keuken
- er moeten nog wat lampen, stopcontacten en andere dingen geregeld worden
- alle spullen moeten een plek vinden in de nieuwe keuken
- het hele huis moet nog stofvrij gemaakt worden
- andere spullen die uit de woonkamer zijn verwijderd moeten weer terug

Nog lang niet klaar dus. Maar wat zijn we blij met de nieuwe keuken! Hij is echt mooi, strak en heeft veel ruimte. De koelkast en vriezer zijn beide enorm groot. Meer dan genoeg mogelijkheden voor de toekomst met bunkerende tieners. Koken op inductie is heerlijk, lekker snel. Al met al heel blij met deze investering in ons woongenot. (foto's volgen)

Er komen nog wel wat uitgaven aan, zoals de aannemer betalen en ook het meerwerk. Daarnaast moeten er nog dingen worden aangeschaft voor de keuken zoals prullenbakjes en nog een rekje voor de gootsteenkast. Bakken voor in de besteklade etc.

Ben ik even blij dat de belastingdienst ons een mooi bedragje overmaakte deze week. Heb jij al wat ontvangen van de belastingdienst? Of moest je betalen?

6 opmerkingen:

  1. veel werk idd zo'n nieuwe keuken, maar de grootste klus is gedaan toch ? lekker genieten van je mooie nieuwe keuken!!

    belastingdienst hebben we nog niets van gehoord. wel van de correctie over 2016.. bijna 1400 euro gehad deze maand.. dat gaat morgen naar de spaarpotjes :D samen met vakantiegeld van man!! :D

    krijgen over 2017 ook nog een leuk bedrag.. voordeel van zzper zijn ;) de zelfstandigenaftrek ;) ik betaal dus niets, maar krijg wel belasting (nou ja betaal de ink.afh. bijdrage zvw uiteraard) mn man krijgt ook nog 300 terug... zal een stukje hra zijn of verrekening van de ingehouden belasting op zn overuren/vakantiegeld, maakt ook niet uit, is toch weer 300 euro :) gaat allemaal naar de spaarrekening als het binnenkomt volgende maand of julie maakt ook niet uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om geld terug te krijgen als je nog wat uit moet geven! Ik wacht nog steeds op mijn belastinggeld, al m'n collega's hebben het zo onderhand al ontvangen en andere mensen om mij heen ook, dus ik heb nu zoiets van; jaaa komt u maar!! Al is het maar 172 euro wat ik terug krijg, maar ik heb ook net een grote aankoop gedaan (boxspring, mijn oude bed/ matras moest vervangen worden), dus het is helemaal welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Never a dull moment :) Maar je hebt er elke dag plezier van. Hier van de week een groot bedrag op de rekening gekregen. We hebben al wat bestemmingen bedacht maar ik geniet nu nog even van die mooie cijfers 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook leuk he! Het lekker op de rekening zien staan en dromen..

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!