maandag 28 mei 2018

Afspraken nakomen en goed lezen

Heb ik je al verteld over die persoon die mijn zware losstaande keukenblok met drie stuks apparatuur zou ophalen voor 100€? Nou, die kwam dus niet... en was zo lomp om niet af te zeggen. Daar had ik wel een mening over. Toch heb ik netjes verwoord dat ik dit niet aardig vond.

Deze dus. Koelkast, vriezer en oven. 120x160cm

Keukenblok weer op marktplaats en hopen op een koper. De tijd begon te dringen natuurlijk. De volgende bood minder maar zou hem de volgende dag ophalen. 85€, vooruit. We moesten er vanaf. Uiteraard had ik erbij gezet: zelf tillen, zelf vervoeren, uit elkaar halen is mogelijk (maar zelf doen). 

Op het afgesproken tijdstip kwam er een busje, met een koerier. ‘Ik kom een kastje ophalen’. De moed zakte in m’n schoenen. Wéér gedoe. Deze man had niet eens een schroevendraaier of verhuisdeken bij zich. Bizar! Bellen met de koper, bijna ging het niet door.

Omdat we er echt vanaf moesten die dag, of mijn man anders de volgende dag nog eens extra naar de stort moest rijden besloot mijn man om maar te helpen met uit elkaar halen. Samen met een vriend. Want zelfs 3 volwassen mannen konden het blok niet optillen. Het was zeker 45 minuten extra werk voor ons, waar we niet op gerekend hadden. Bovendien was dat niet de afspraak.

Medelijden had ik met de koerier, die een stuk langer onderweg was hierdoor en ook nog eens het blok naar twee hoog moest gaan sjouwen in Rotterdam. Maar wat was ik blij dat we ervan waren!

Mensen hebben toch moeite met afspraken nakomen, en tekst lezen bij advertenties op marktplaats. Helaas. Trouwens deze 85 Euro reken ik niet mee voor m'n extra inkomsten deze maand, denk ik. Dat voelt als valsspelen voor mijn doel van 2018. Ik breng het wel in mindering op de rekening van de keuken. (Wat vind jij?)

Heb jij wel eens zulke baalmomenten gehad met kopers?

10 opmerkingen:

  1. Irritant en heel herkenbaar! Wij reisden ooit eens ‘s avonds per OV van Den Haag naar Spijkenisse om daar ons bed te verkopen vanuit het huis wat we daar gingen achterlaten. Door een aanrijding moesten we met een pendelbus, kwamen ter nauwernood op tijd aan. En de koper... die kwam niet. Bed toen toch maar verhuisd en in Den Haag verkocht. Was toen wel (voor even) klaar met Marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff kan ik me voorstellen! Ik was ook wel even klaar met MP voor mijn gevoel

      Verwijderen
  2. Vervelend zeg en dat je een koerier kan sturen voor zulke spullen... ongelooflijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep dat ken ik, dat je dan zit te wachten en dat er gewoon niemand komt opdagen of dat ze véél te laat komen, als in 3 kwartier later of zo. Dat je denkt; had even wat gezegd dan, want ik heb ook nog meer te doen in m'n leven..! Hierdoor ook best wel een hekel gekregen aan verkopen via marktplaats, er is altijd wat. Bijna altijd dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het wel. Heel vervelend. Ik heb het zelfs gehad met dingen gratis afhalen. Ik heb nog liever dat mensen op de laatste minuut een berichtje sturen dat ze er vanaf zien dan helemaal niets laten horen. Zo asociaal. Hopelijk kun je het voorval snel vergeten en aan uit kijken naar je nieuwe keuken. Yeah! Enne lekker wel mee tellen hoor die 85 euro, je hebt het toch verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook wel zo. Heb er genoeg moeite in gestopt. haha ;)

      Verwijderen
  5. Vervelend zeg! Helaas lees ik dat soort dingen best vaak over marktplaats. Mensen kunnen soms best onfatsoenlijk zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!