maandag 30 november 2015

Avondje geld verdienen

Opeens liepen er een hoop zaken tegelijk af. Onder andere ons internetabonnement, de zorgverzekeringen en ook werd het tijd om naar onze energieleverancier te kijken. Mijn telefoonabonnement is ook bijna voorbij.
Tijd om eens goed te bedenken en te berekenen wat komend jaar bij ons past.

In ons geval gaat dit een hele hoop geld opleveren ten opzichte van de huidige kosten. De grootste klapper was de zorgverzekering van mijn man. Die kon 27 Euro in de maand goedkoper, door een ander pakket en een klein verhoogd eigen risico. Mijn pakket kon 3 Euro in de maand goedkoper door over te stappen. (Zou ik niet overstappen, dan zou ik 8 Euro per maand meer moeten betalen dan nu)
De internetaansluiting kon 5 Euro in de maand goedkoper, door ons contract te verlengen. Energiekosten konden we ook een behoorlijke som besparen door weer terug te gaan naar een van onze eerdere leveranciers. (ik geef toe, we zijn niet zulke trouwe klanten... ik wissel bijna jaarlijks) Anyway, dat leverde een nieuw maandbedrag op van 95 Euro per maand, ipv de huidige 117 Euro.

Al met al een efficiënt avondje, en het levert ons een hoop geld op elke maand! Een besparing van €57 per maand voor het komende jaar! Mooi meegenomen.
Binnenkort nog eens een avondje zitten en naar ons nieuwe budget kijken voor komend jaar. Dan passen we die cijfertjes even aan, en maken we nieuwe plannen. Ik kijk erna uit.

Heb jij je verzekeringen al nagekeken? En zijn er misschien nog meer besparingen te realiseren in jouw budget? 

4 opmerkingen:

  1. met de verhuizing volgend jaar heeft t nu weinig zin.. even uitzoeken hoe t zit met gas/licht en verhuizen.. veel verzekeringen zijn vorig jaar al nagekeken, zorgverzekering is via mans werk met collectiviteitskorting.. maar verder worden veel dingen juist duurder voor ons komend jaar.. hypotheek is meer dan de huur nu, extra verzekeringen, ozb over de woz waarde en meer van die extra kostenposten, naast al t klussen wat we willen gaan doen.. (daarin stellen we wel prioriteiten hoor :p nieuwe keuken kan wachten net als kozijnen van bruin naar wit, dakkapel enz.. :p )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond onze verhuizing wel een goed moment om dingen anders te doen. Andere energieleverancier, internetprovider, woonhuisverzekering etc.
      Wanneer ben je van plan te verhuizen?

      Verwijderen
  2. Hier ook weer eens veranderd van energieleverancier...410,- per jaar bespaard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel geld he? Eigenlijk belachelijk dat de verschillen zo groot zijn!

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!