donderdag 12 november 2015

Slim koken

Je hebt er allemaal vast wel eens last van. Van die dagen dat je geen tijd hebt om te koken. Of wel tijd om te koken, maar niet om het op te eten. Ook onhandig. Een race tegen de klok dus.
Als je ook kinderen hebt, word je ook nog eens omringd door knorrende magen. En laat me je dit vertellen, die zijn niet zo gezellig op dit tijdstip.

Een tijdje geleden kwam ik een handig recept tegen van AH en dit geeft een mooie oplossing. Op dag 1 kook je redelijk uitgebreid. Dag 2 voeg je nog een paar dingen toe en ben je in 10 minuten klaar. Ideaal! Dit recept maak ik dus ook regelmatig voor de drukke dagen.

Indiase curry met kip, aardappel en aubergine
De gemaakte hoeveelheid verdeel je in tweeën. Dag 1 eet je met rijst. Dag 2 voeg je kokosmelk en bouillon toe. Bak je een naan-brood af. Lekkere soep met naan.

Zelf voeg ik vaak wat extra groente toe ten opzichte van het recept, en soms iets minder kruidenpasta vanwege de kinderen. Mijn man maakt het voor zichzelf toch vaak pittiger met sambal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!