maandag 12 februari 2018

WOZ waarde keihard omhoog

De WOZ waarde viel bij ons in de brievenbus. BAM! Het ging 20.000 Euro omhoog. Een flinke stap omhoog dus.
Vorig jaar was er ook al een aardige WOZ-stijging.

Het zat erin, absoluut. Als ik zie wat de huidige huizenprijzen in onze wijk doen, zal ik niet verbaasd zijn als de WOZ volgend jaar 30.000 of misschien zelfs 35.000 Euro omhoog gaat. Dit is natuurlijk jammer voor je aanslag en de bij behorende lasten die je aan de gemeente betaald.

Mochten we nu ons huis willen verkopen dan denk ik zelfs dat we ons huis voor 50.000-60.000 Euro meer kunnen verkopen dan hij volgens de huidige WOZ waard is. Vandaar dat ik verwacht dat het volgend jaar nog wel hoger zal uitpakken.

We blijven nog lekker zitten in ons huidige huis, en zullen braaf onze OZB en afvalstoffenheffing voor dit jaar betalen.

Heb jij je WOZ al gehoord? (je kunt het vaak vast opvragen op de website van je gemeente)


6 opmerkingen:

  1. Ja bij ons ging het 18.000 euro omhoog. De lasten vielen heel erg mee. Die gingen met een paar euro op jaarbasis omhoog. Ik verwacht ook nog eenzelfde stijging voor volgend jaar..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lasten zijn inderdaad maar een paar euro omhoog, gelukkig :)

      Verwijderen
  2. ja 5000 hoger dan vorig jaar. lastenverhoging valt dus mee (en we wonen hier pas 2 jr, willen hier nog zeker niet weg, wel fijn dat de woz nu hoger is dan restant van de hypotheek, dus niet onder water :) ) de rekening van de gemeentelijke heffingen heb ik nog niet dus geen idee of daar verschil in zit.
    woz waarde ligt idd ver onder taxatiewaarde ;) prima dus haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weinig omhoog gegaan zeg, maar 5000. Terwijl jullie ook een flink huis hebben dacht ik? Maar misschien in een rustig gebied?

      Verwijderen
    2. is idd een flink huis, maar wij hebben de grootste tuin en een kelder. toch een matige verhoging idd. geen idee waarom. vind t zelf wel prima ;) denk dat de vinex wijk harder stijgt.. dit is een jaren 80 wijk, dus sowieso andere prijsklasse. vinexwijk is nog groeiende.. wordt nog steeds bijgebouwd, al bijna 20 jaar.

      Verwijderen
    3. de taxatie was ook een stuk hoger, 242 of 248 duizend. maar het was gedwongen verkoop. vorig jaar hebben ze de verkoopprijs aangehouden als woz waarde ;) erg in ons voordeel ;) 225.000 vorig jaar en nu dus 230.000 beide nog ruim onder de taxatiewaarde van 2 jaar geleden.. geen grote verbouwingen gedaan, maar er is veel opgeknapt en geklust dus ik vermoed met de stijgende prijzen dat t huis misschien nog ietjse meer waard is(als ik zie waar 2 andere hoekhuizen voor weg zijn gegaan.. 250.000 geen kelder en kleinere tuin.. ) dus wij zijn blij :) willen toaal niet verkopen :p maar blij dat t huis niet onder water staat en de hypotheek dus minder is dan de woz of taxatiewaarde :) heerlijk veilig gevoel (al zegt t helemaal niets :p )

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!