donderdag 20 december 2018

Kerstcadeautje voor jouw werknemers?

Heb jij mensen in dienst? En dan bedoel ik niet per se dat je een bedrijf hebt met mensen in loondienst. Maar misschien huur jij een schoonmaakster in, of een tuinman, of een oppas of heb je een gastouder voor je kinderen?

Deze mensen werken toch wel voor jou. Misschien heb jij het gevoel dat je ze al voldoende van je geld geeft. Maar nu komt Kerst eraan! De tijd van vrede op aarde, liefde en vrijgevigheid!


Misschien krijg jij ook wel iets op je werk? Een kerstpakket, iets kleins of een cadeaubon? Ik waardeer dat altijd wel. Dit jaar krijg ik geen geschenk, maar hadden we wel een etentje (het was lekker!). Vorig jaar kreeg ik een bedrag bovenop mijn salaris in december en het jaar ervoor kreeg ik een klein pakketje. Ik houd van cadeaus, en waardeer het altijd.
Het zou kunnen dat je niet veel geld hebt om iets te kopen, kijk dan ook even bij mijn tips voor goedkope cadeaus.

Gelukkig heeft mijn man wel een kerstpakket en kon ik genieten van het uitpakken. Altijd een blij gevoel, ook al wordt het elk jaar minder uitgebreid en worden de dozen steeds kleiner.

Dit is eigenlijk het derde jaar dat ik iemand heb om mijn huis schoon te maken. Omdat zij dus ZZP'er is krijgt ze natuurlijk niks van haar baas. Maar ik ben min of meer haar baas- heel parttime dan weliswaar-. Ik probeer elk jaar toch wel iets te geven. Alleen nu ben ik het dit keer vergeten op haar laatste dag! (foei!) Dus ik probeer nog even iets te regelen.

Hoe doe jij dat eigenlijk met Kerst? Geef je mensen uit jouw omgeving een geschenk of ander aardigheidje? En iemand die voor je werkt?

12 opmerkingen:

  1. Het is een gewoonte om met kerst een cadeau te geven. Met Pasen wordt soms ook wat gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede gewoonte! Wat voor een dingen geef je dan?

      Verwijderen
    2. Ik lees nu pas je antwoord. Ik had altijd werksters. Ik gaf geld en een fles wijn.
      De laatste jaren heb ik geleerd schoon te maken. YouTube filmpjes helpen soms daarmee.

      Verwijderen
  2. Wij geven onze schoonmaker altijd dubbel geld met kerst. En iets kleins iets erbij. Vorig jaar had ik jam gemaakt, en heb ik hem een potje gegeven. Hij lijkt het altijd enorm te waarderen (maar spreekt zeer beperkt Nederlands en Engels, dus ik weet het niet zeker - we communiceren verder ook weinig. Hij maakt prima schoon. Daar gaat het om.). Vroeger, als student, stelde ik het ook erg op prijs als ik een cadeautje kreeg van de mensen bij wie ik bijles gaf. Maar ik verwachtte het niet. En niet iedereen gaf iets. Ik denk dus ook niet dat het moet. Wel dat het altijd welkom is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. WoW, dubbel geld is wel een heel riant cadeau. Soort 13e maand dus ;) lief hoor!

      Verwijderen
  3. Ik verwacht het niet, maar vind het wel ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. cadeaus waardeer je altijd toch ;) altijd leuk en lief om iets te krijgen!!
    ik verwacht zelf niets (maar wel altijd lief als de ouders van mijn opvangkinderen iets geven, zal het zeker waarderen!!)
    en mijn hulp wil ik ook wat toesturen.. bedacht maandag dat ze nua l voor t laatst was voor kerst omdat ze donderdag geopereerd wordt..pas de dag na kerst komt ze weer... oops.. wil wel iets geven idd. kleinigheidje maar idd als een soort kerstpakket idee/bedankje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vandaag stond er opeens een ouder met opvangkindje voor de deur met een cadeautje!! een heerlijke dove geschenkset!! zo lief!!

      Verwijderen
  5. Daar zeg je me wat! Daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht, maar dat is zeker een goed idee om te doen.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik regel de schoonmaak voor de buren. De schoonmaakster is Nederlands aan het leren. Ik heb haar met Sinterklaas een simpel maar persoonlijk Nederlands gedichtje gegeven, een chocoladeletter en dubbel geld.
    Met Kerst kreeg ik een kaart volgeschreven in het Nederlands en chocolaatjes van haar terug. Dat vond ik echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij geven onze huishoudelijke hulp al jaren een pakketje rond de kerst (en ook met haar verjaardag trouwens); ik probeer er achter te komen wat ze graag zou willen hebben (voor een hobby, of een boek) en maak daar met wat lekkers een pakketje van, met een aardig kaartje erbij voor de bewezen diensten in 't afgelopen jaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!