dinsdag 8 september 2015

Hardlopen met Evy

Ik ben blij met mijn hardloopvriendinnetje Evy. Ze komt België, en dat is duidelijk te horen. 'Doe zo verder'...

Evy is dus de app die ik gebruik om een bepaald schema te volgen. Evy aanschaffen in de appstore kostte me 3,99 Euro. Tijdens het hardlopen op een van haar schema's weet ze me op de juiste momenten moed in te praten. 'Goed zo/ ik ben fier op je/ Yes, je bent goed op weg' etc. Ze vertelt wanneer ik 5 minuten heb gelopen, hoeveel calorieën ik al heb verbruikt en hoeveel kilometer ik al heb afgelegd. Mooi zo, precies op zo'n dood-momentje in je gangetje. Tussendoor vertelt ze wat hardloopweetjes over water drinken, schoenen of je houding. En als ik mag wandelen tussendoor zegt ze dat ik rustig mag wandelen, of juist flink door moet stappen. Enorm handig.

Hoe werkt Evy? Je doet drie lesjes hetzelfde programma. Bijvoorbeeld 2 min rennen, 2 min wandelen en dat een aantal keer. Er zit vooruitgang in, maar niet teveel en niet te snel. De eerste keer wandel je rustig tussen het rennen in. De tweede keer loop je iets meer door tijdens het wandelen en de derde keer moet je flink doorlopen.

Ik heb nu week drie afgerond. Totaal liep ik deze week dan per lesje 14 minuten hard, en wandelde 13 minuten tussendoor.
Mijn eerstvolgende lesje is 17 minuten rennen, en 12 minuten wandelen. Echt een veel groter verschil dan de week ervoor.
Weet je wat nu zo is? Ik heb er zin in! Ik liep gisteravond hard, en toen ik thuis was en in bed lag dacht ik aan mijn volgende nieuwe les. Hoopte ik zelfs dat het alweer tijd was voor de volgende les. Grappig toch? Wie had dat ooit kunnen denken. Ik niet!
Enthousiast over hardlopen, een onmogelijke combinatie dacht ik.

Ik heb ook meegedaan aan een interview over rennende mama's. Wel 28 vragen. Als hij online staat zal ik de link met jullie delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!