dinsdag 18 augustus 2015

Moestuin voor je pensioen?

Herinner jij je dit nog? 
Vorig jaar riep een staatssecretaris dat het verstandig was voor ouderen om zelf een moestuintje te nemen, als aanvulling op je pensioen. 
Uiteraard viel er allerlei commentaar over haar heen, want dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn etc. 

Nu heb ik dus ongeveer 2 m2 moestuin, en wat levert dat nou eigenlijk op?

Vandaag: 

Maar dat is zeker niet voldoende voor een maaltijd. Bij elkaar is dit 306 gram. Zeg voldoende voor 1 persoon qua groente. 
Ik heb (helaas) niet elke dag zo'n oogst. Vorige week oogste ik totaal 3 kleine courgettes, 8 medium tomaten, 2 aardbeien en 3 bramen. Niet echt top. (Maar wel heel leuk)

Eerder in mijn moestuinseizoen oogstte ik al een portie wortel, een kleine portie broccoli, een portie doperwten, wat aardbeien, 1 kleine komkommer, 1 portie rucola en ik denk 10-15 medium courgettes. 

Als dat mijn -blijkbaar broodnodige- aanvulling op het pensioen zou zijn zou het zeer karig zijn! 

Met sommige groentes heb ik pech gehad dit jaar, anderen deden het zeer goed. Al met al ben ik niet ontevreden, maar voor de opbrengst of besparing op je boodschappen hoef je het niet te doen!
Gelukkig vind ik het vooral leuk! En de extra groente is mooi meegenomen :) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!