zondag 3 augustus 2014

Fan van weggeven

Volgens mij heb ik hier nog nooit over geblogd, maar ik ben erg enthousiast over de 'weggeefgroep'. Ken je het principe?
Op Facebook word je lid van de groep, en daar kun je spullen weggeven of krijgen. Allemaal gratis (als het goed is). Ook zouden de spullen niet meer doorverkocht mogen worden (als het goed is).
Waar wij wonen bestaat een weggeefhoek voor de regio, maar het nadeel daarvan is (heb ik gemerkt) dat je de mensen niet echt kent, en dus ook niet weet of de mensen echt komen opdagen. Dus soms heb je al 4x iets aangeboden, steeds aan een ander toegezegd en ben je het na vier weken nog niet kwijt. En je blijft toch thuis voor de afspraak.
Nu kwam iemand uit onze kerk op het briljante idee om een weggeefgroep voor onze kerk te maken. Die mensen kom je op zondag tegen, het spreekt makkelijk af en je weet een beetje wie de mensen zijn. Inmiddels zijn er ruim 400 leden, en ken ik echt niet iedereen meer. Maar het werkt nog steeds.

Er worden mooie dingen weggegeven, en ook dingen waarvan je weet dat iemand er nog best een paar tientjes voor had kunnen krijgen op marktplaats. Leuk om te zien. Het mooie vind ik, dat je zelf ook weer dingen kunt krijgen waar jij heel blij mee bent. Geef jij iets moois weg, of reageer je op een 'noodoproepje' en geef je iets weg wat je iets kost. Kans is groot dat je een tijdje later zelf krijgt wat jij zoekt. Superduurzaam, voordelig voor je portemonnee, goed voor milieu, gezellig en onwijs handig. Ik ben fan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!