maandag 2 januari 2017

Extra verdiensten- plan

Afgelopen jaar bracht ik ruim 430 Euro extra binnen voor onze hypotheekaflossingen. Dit deed ik op verschillende manieren. Als je er meer over wilt lezen kun je hier kijken.

Ik denk dat doelen stellen erg goed werkt. Daarom heb ik bedacht dat ik hiervoor, komend jaar ook een doel voor ga stellen.

Komend jaar ben ik van plan om minimaal 300 Euro aan extra inkomsten binnen te brengen.

Reden dat ik dit niet veel hoger durf in te zetten is dat er in ons huis nog maar weinig verkoopbaars te vinden is. De grote klappers hebben we al veel eerder gemaakt. Denk aan kinderwagen, babyspullen etc.
Dus ik moet het nu gaan hebben van kleine dingen. Kledingstukken, cd's, boeken, beddengoed van babybed etc. Plus natuurlijk de online inkomsten die ik via euroclix, panelwizard of mijn blog binnen kan halen. Tot nu toe heeft mijn blog nog niks opgeleverd in geld. Hopelijk volgend jaar een keer.

Via panelwizard haalde ik het afgelopen jaar ongeveer 28 Euro bij elkaar. Mede dankzij lezers die ook lid zijn geworden (1 Euro pp). Hopelijk lukt dat dit jaar weer.
Ik hoop ook weer een Euroclix uitbetaling te krijgen van 25 Euro (dus 2000 clix).

De rest moet ik dus hebben van verkoop op marktplaats, of via andere wegen. Ik denk dat 300 Euro een ambitieus doel is, want we hebben hier in huis ook vaak de neiging om dingen gewoon weg te geven aan anderen. Om dit te halen moet ik dus wel goed mijn best doen. Uiteraard wil ik ook geen krent zijn. Vrijgevigheid vind ik erg belangrijk. Dus ik ga op zoek naar een goede balans hierin.

Doe je mee? Heb jij een goede balans hierin al gevonden? Deel vooral je tips!

8 opmerkingen:

  1. Mooi doel. En zeker, vrijgevigheid is zeker belangrijk. Wij geven meer weg dan we echt verkopen, dat doen we eigenlijk alleen maar met grote spullen. Zo heb ik in 2015 mijn duikuitrusting verkocht voor in totaal 800 euro. Had helaas wel 3x zo veel gekost toen ik het kocht... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar moet je niet meer naar kijken he, de aanschafkosten ;) Anders durf je niks meer te verkopen.
      Toch fijn dat je er nog zoveel voor terug kon krijgen. Zp vul je wel in een keer dat potje!

      Verwijderen
  2. Mooi doel! Als iets echt nog veel op kan leveren, dan verkoop ik het. Als het bijvoorbeeld moeilijk te verkopen is of ik weet dat ik iemand er echt een plezier mee kan doen, dan geef ik het weg. Ik ga echter niet 'leuren' met spullen die ik ook prima kan verkopen, waar niemand verder wat van merkt of minder om heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik zeker wel! Soms verbaasd het me wel dat mensen iets willen kopen via MP bijvoorbeeld. Dingen waar ik nooit aan gedacht zou hebben. Bijvoorbeeld een hele jaargang van een tijdschrift. Tja, ik geef die dingen dan gewoon weg..

      Verwijderen
  3. Dat lijkt me een prima doelstelling!
    Hoe tel jij je eigen inkomen mee? Dat had je eerst niet toch, dus is dat ook niet een extra?
    Wij geven eerlijk gezegd ook veel weg. Ik denk wel vaak dat ik iets op marktplaats zou kunnen zetten, maar een ritje Kringloop is vaak wel zo prettig. Dan is het direct opgeruimd, en heb je die verkoopstress niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn inkomen tel ik niet mee. Het is nog steeds erg moeilijk te bepalen wat we daar nou echt aan overhouden. Dit heeft te maken met de hoge kosten van de kinderopvang, en de toeslag die we daarvoor ontvangen. Maar omdat we niet zeker weten of die toeslag klopt, houden we een slag om de arm. Als we geld over hebben in de maand, sparen we het sowieso. Toch komt het dan niet in mijn overzicht van de 'extra's'.

      Verwijderen
  4. je hebt wel eens geschreven over de rommelmarkt op Koningsdag. Denk je niet dat je daar koopjes zou kunnen scoren die je met winst kunt verkopen op Marktplaats? Moet je wel goed kunnen inschatten hoeveel bepaalde spullen waard zijn en bereid zijn juist spullen in huis te halen (tijdelijk) met kans op meer rommel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zou een goed idee zijn! Zoiets heb ik wel eens gedaan, en het heeft me ook zeker wel eens een paar tientjes opgeleverd. Op grote schaal doe ik het niet in elk geval.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!