donderdag 15 december 2016

Kerstcadeautje voor jouw werknemers?

Heb jij mensen in dienst? En dan bedoel ik niet per se dat je een bedrijf hebt en mensen in loondienst. Maar misschien huur jij een schoonmaakster in, of een tuinman, of een oppas of gastouder?

Hoe doen jullie dat met kerst? Geef je ze dan een geschenk of ander aardigheidje? Net zoals jij misschien van je werk een kerstpakket krijgt of een cadeaubon. Ik waardeer dat altijd wel.

Dit is eigenlijk het eerste jaar dat ik iemand heb om mijn huis schoon te maken. Omdat zij dus ZZP'er is krijgt ze natuurlijk niks van haar baas. Maar ik ben min of meer haar baas- heel parttime dan weliswaar-. Is een cadeautje dan 'verplicht' of alleen als je het zelf graag wilt. Tja het lijkt mij wel heel leuk. Bovendien houd ik van cadeautjes geven!

Iemand hier ZZP'er die er iets zinnigs over kan zeggen?
Wordt een aardigheidje gewaardeerd? Of hoe doen jullie dat. Erg benieuwd!


8 opmerkingen:

  1. Het is een gewoonte om met kerst een cadeau te geven. Met Pasen wordt soms ook wat gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede gewoonte! Wat voor een dingen geef je dan?

      Verwijderen
    2. Ik lees nu pas je antwoord. Ik had altijd werksters. Ik gaf geld en een fles wijn.
      De laatste jaren heb ik geleerd schoon te maken. YouTube filmpjes helpen soms daarmee.

      Verwijderen
  2. Wij geven onze schoonmaker altijd dubbel geld met kerst. En iets kleins iets erbij. Vorig jaar had ik jam gemaakt, en heb ik hem een potje gegeven. Hij lijkt het altijd enorm te waarderen (maar spreekt zeer beperkt Nederlands en Engels, dus ik weet het niet zeker - we communiceren verder ook weinig. Hij maakt prima schoon. Daar gaat het om.). Vroeger, als student, stelde ik het ook erg op prijs als ik een cadeautje kreeg van de mensen bij wie ik bijles gaf. Maar ik verwachtte het niet. En niet iedereen gaf iets. Ik denk dus ook niet dat het moet. Wel dat het altijd welkom is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. WoW, dubbel geld is wel een heel riant cadeau. Soort 13e maand dus ;) lief hoor!

      Verwijderen
  3. Ik verwacht het niet, maar vind het wel ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. cadeaus waardeer je altijd toch ;) altijd leuk en lief om iets te krijgen!!
    ik verwacht zelf niets (maar wel altijd lief als de ouders van mijn opvangkinderen iets geven, zal het zeker waarderen!!)
    en mijn hulp wil ik ook wat toesturen.. bedacht maandag dat ze nua l voor t laatst was voor kerst omdat ze donderdag geopereerd wordt..pas de dag na kerst komt ze weer... oops.. wil wel iets geven idd. kleinigheidje maar idd als een soort kerstpakket idee/bedankje.

    BeantwoordenVerwijderen