donderdag 3 september 2015

Sport outfit en de kosten

Sporten kan behoorlijk in de kosten lopen. Je hebt soms je abonnement, je schoenen, je kleding, eventueel nog hulpstukken.
Zo is wielrennen een stuk duurder dan hardlopen, omdat een fiets snel richting de 1000 Euro zit. Maar een abonnement op de sportschool varieert ook tussen de 18-60 Euro per maand.

Hardlopen schijnt een redelijk voordelige sport te zijn. Maar erg belangrijk zijn de juiste schoenen. En schoenen zijn ook prijzig.

Ik ging naar een goede sportzaak en liet me adviseren. Voeten op zo'n plaat, en zo kon deze man zien welk type schoen ik moest hebben. Type 'neutraal' maar wel een beetje stevig. Dus ik kon beter geen flutschoenen halen. De schoen die het beste bij me paste was 135 Euro. Oei. Ze zaten wel erg lekker. Hij vroeg of ik hier tevreden mee was. Ik antwoordde dat de schoen lekker zat, maar dat ik de prijs wat hoog vond. Hij wilde gelukkig met me mee kijken tussen de sale, en daar zaten nog twee paar schoenen tussen die bij mij pasten qua type. De ene zat voor geen meter, en de andere zat ook heel lekker. Deze was met 40% korting nu 70 Euro. Hier zou ik 1000-1500 km op kunnen rennen. Met mijn toekomstige 10 km per week, zit ik dan op 2-3 jaar dat ik hiermee kan doen.

Ik kocht wat sportkleding bij de Action, Wibra en Lidl. Mijn grootste slag sloeg ik bij de Action.
Shirt 3,99 Euro, Capri broek 5,79 Euro, Lange broek 5,79 Euro.
Bij de Wibra kocht ik een jasje met lange mouw voor als het kouder wordt: 12,99 Euro
Lidl had nog een sport t-shirt voor 5,00 Euro.

Ook kocht ik nog een Evy hardlopen-app voor 4,00 Euro

Al met al kostte mij deze sportoutfit dus ongeveer 108 Euro. Als ik hier twee jaar mee doe is dat 54 Euro per jaar. Niet duur natuurlijk.

Heb jij mooie deals gemaakt voor je sportkleding? Wil je er iets over vertellen?

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je gaat hardlopen! Ik koop mijn hardloopkleding ook altijd goedkoop. Ik ga naar de Bristol, H&M, Lidl, Aldi, Kruidvat en Action. Allemaal prima adressen.

    Heb je zin om mee te doen aan een interview over hardlopen voor mijn blog Ren mama, ren! Ik heb daar een rubriek Rennende moeders. Het maakt niet uit dat je net begonnen bent of dat je niet snel bent.

    Dat ben ik ook niet : )

    Als je wilt meedoen kun je me bereiken op nicoleorriens@gmail.com. Dan mail ik je de vragen.

    groetjes,
    Nicole

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!