dinsdag 21 juli 2020

Einde WW, start vakantieperiode

Mijn WW-uitkering liep net een dag voor de vakantie regio midden af. Dus nu werk ik niet meer om de overheid te ondersteunen, maar mag ik mijn eigen inkomen helemaal houden. Ook kan ik nu makkelijker overuren maken en laten uitbetalen. Eerder wilde ik dat niet. (Mocht je nog meer willen lezen over mijn avonturen met de WW, klik dan hier)

Dus nu ben ik verlost van de boodschappen en eisen van het UWV. Prettig, want ik houd wel van vrijheid. Jammer is dat ik natuurlijk wel ook minder over zal houden, de WW was niet voor niets een aanvulling. 
Tijdens mijn sollicitatietraject zei ik al tegen mijn nieuwe bazen dat ik ervan uitging dat er na de Corona-tijd een babyboom zou komen. Ze dachten toen van niet, omdat crisissen ervoor zorgen dat mensen gezinsuitbreiding uitstellen. Maar ik had toch gelijk gehad. Het aantal aanmeldingen is lekker groot, veel nieuwe baby's januari/februari uitgerekend. Ik vind dat wel grappig. 

Verder kocht ik vast twee nieuwe spannende boeken voor de vakantie. Natuurlijk helemaal niet zo slim, nieuw kopen voor de hoofdprijs. Maar gelukkig hebben we verder een goedkope campingvakantie op de planning staan. Mijn man en ik houden allebei van deze schrijver dus we zijn er blij mee! Zo hebben we allebei wat nieuws om te lezen. 

Onze tuin heeft momenteel de beginnende pruimenoogst. Gele pruimen. Ze zijn heerlijk, maar je moet wel even goed kijken of er geen beestje in zit. Hoewel ik in de afgelopen maanden steeds alles wat aangetast was heb verwijderd, zit er toch nog wat in soms. Niks aan te doen. 

Daarnaast gaan de courgettes als een gek. Afgelopen week had ik er wel 8! Dus vorige week ging ik bij iemand koffie drinken en ik nam een courgette mee. Gelukkig waardeerden ze het. Ook de buren hebben al wat courgettes gehad. Zelf eten we het ook regelmatig. Courgettesoep of hartige taart met prei en courgette. Lekker!

Inmiddels al 5x zo'n hoeveelheid kunnen plukken van de pruimenboom

Een van de pompoenplanten, met twee grote biologische pompoenen eraan. 

Ik hoop dat jullie ook wat tot rust kunnen komen deze vakantieperiode. Of je nou weggaat of thuisblijft, neem het ervan! Ik geloof dat in september het algemene tempo toch weer zal toenemen, en dat zal wennen zijn als je niet goed uitgerust bent.
Wat ga jij doen om de rust te pakken deze zomerperiode?

3 opmerkingen:

  1. Ik ga sowieso een blogpauze houden om mijn rust te pakken :) En verder nog even op vakantie en lekker opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snelle lening in minder dan 24 uur. We informeren het grote publiek dat we een lening aanbieden van € 2000 tot € 50 miljoen euro met een rentepercentage van 3%. gegarandeerd, getest en betrouwbaar, onmiddellijke beslissing van een directe geldschieter. Betaaldagleningen of leningen op afbetaling zonder harde kredietcontrole. Bezoek ons vandaag nog!
    E-mail ( bailiegiffordmoney@gmail.com )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dat je weer van het uwv en de regeltjes af bent! En nog lekkerder dat je nu gewoon je overuren kunt laten uitbetalen, doe ik ook altijd en ik vind het heerlijk. Mijn vakantie is dus omgeboekt naar volgend jaar, maar dit jaar ga ik als nog een midweekje weg naar een bungalowpark. Gewoon omdat ik het ook wel écht even nodig heb om er tussenuit te gaan. In totaal heb ik nu 2 weken vrij (in plaats van 4). En voor die periode heb ik mijn artikelen alvast ingepland voor mijn blog zodat ik ook écht even rust heb en nergens aan hoef te denken (behalve promoten op social media dan, maar dat is binnen 5 minuten klaar). Ook denk ik erover om een paar zaterdagen vrij te plannen nu in augustus, zodat ik even wat werkweken heb van 4 dagen in plaats van 5. Dat kan last minute omdat er nu bijna niks te doen is vanwege de zomerdal periode. Maar ik wacht eerst even tot ze mijn vakantie in de app goedkeuren voor oktober die 2 weken. Dan weet ik zeker dat het omzetten goed gegaan is.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!