woensdag 29 augustus 2018

Vast contract!

Sinds deze maand ben ik de trotste bezitter van een vast contract! Oftewel, ik werk nu twee jaar voor dezelfde werkgever. Uiteraard kun je ook eerder een vast contract krijgen, maar de meeste bedrijven stellen het zo lang mogelijk uit, heb ik het idee.

Ik werk bij een non-profit organisatie met een hoofdkantoor in Afrika. In Nederland is een klein kantoor dat o.a. fondswervende activiteiten doet voor onze projecten. Naast dat ik het werken voor deze organisatie erg leuk vind, ben ik ook blij met de internationale kant van de organisatie. Hierdoor ben ik al twee keer in Afrika geweest en heb ik binnenkort nog een meeting in Europa. Mijn vroegere liefde voor reizen kan zo nog een beetje gevoed worden.

Naast het vaste contract kreeg ik ook een loonsverhoging, en krijg ik ook weer een reiskostenvergoeding. Los hiervan, gaat er dit jaar ook een pensioenregeling in voor de medewerkers. Hier ga ik zelf ook maximaal op inleggen. Dit is een 'flinke kostenpost' van ongeveer 15 Euro per maand (knipoog).  Vanaf nu kan ik dus ook zeggen dat ik beleg met mijn pensioenpotje. Al heb ik weinig invloed op het pakket geloof ik.

vast contract


Al met al betekent dit dat ik er netto wat op vooruit zal gaan de komende maanden, en dat is altijd leuk. Om te voorkomen dat ik kinderopvangtoeslag moet terugbetalen zal ik mijn toetsingsinkomen tussendoor aanpassen op de website van de belastingdienst.

Heb jij een vast contract bij je werkgever of nog een tijdelijk contract?


7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Ik zit in mijn tweede jaarcontract, en hopelijk krijg ik volgend jaar ook weer een vast contract (welke ik wel had bij mijn vorige werkgever).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn zeg, gefeliciteerd! Ik ben ondernemer, dus hier geen (vaste) contracten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zeg, van harte gefeliciteerd! En het klinkt ook nog als een leuke baan, wel zo belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn beroep, gastouder, bestaat niet in loondienst. dus zzper

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Vaste contracten zijn heel schaars tegenwoordig!
    Ik moet er half oktober 6 maanden (en 1 dag) uit :( Wel is mij al mondeling toegezegd dat ik weer terug mag komen half april, dus dat is dan wel weer fijn. Nu nog even regelen dat ik dat ook alvast zwart op wit krijg. Aan vaste contracten doen ze niet bij mij. Dat willen de hoge bazen niet helaas :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd! Ik ben zelf al 20 jaar in loondienst. Je hoort het nog maar weinig dat mensen een vast contract krijgen, dat baart mij ook wel een beetje zorgen voor de toekomst van de kinderen bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!